Інформація
🏡Неполоковецький Денний центр соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі інформує: ‼️Домашнє насильство – порушення прав людини: що треба знати працівникам освіти? ‼️Домашнє насильство — одне з найпоширеніших порушень прав людини. Від різних форм насильства в сім’ї страждають діти, жінки, чоловіки. Найбільш вразливими є діти. Це вимагає від працівників шкіл знань у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і вміння правильно застосовувати норми законодавства у цій сфері та усвідомлено приймати рішення для ефективного, дієвого захисту постраждалої особи (дитини чи дорослого). 👩🏻💼Працівники закладів освіти — один з основних суб’єктів, хто здійснює заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі. Виклики сьогодення вимагають від працівників закладів освіти, окрім знань у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, ще й правильно застосовувати норми законодавства у цій сфері та усвідомлено приймати рішення для ефективного, дієвого захисту постраждалої особи (дитини чи дорослого).
🧒🏻Дитині легко заподіяти шкоду. Вона дуже вразлива, що пояснюється її фізичною, психічною та соціальною незрілістю, а також залежним (підлеглим) становищем відносно дорослих – батьків, піклувальників, вихователів, вчителів. Домашнє насильство стосується поняття «жорстоке поводження з дитиною», яке охоплює в собі різні види насильства. Проте варто вміти розрізняти коли відбувається акт насильства, а коли конфлікт (суперечка, сварка тощо). До основних ознак насильства можна віднести:
❗️насильство – це акт поведінки особи у вигляді дії або бездіяльності;
❗️протиправність діяння, як ознака насильства означає, що воно порушує права чи свободи людини, є суспільно шкідливим або суспільно небезпечним, про що вказано в законодавстві країни;
❗️умисний характер діяльності (діяння, вчинене з необережності, не можна вважати насильницьким);
❗️здійснюється методом фізичного або психічного впливу;
❗️вчиняється з використанням силової фізичної чи психічної переваги (застосовується до осіб, які мають меншу здатність до захисту, наприклад, через вікові, фізичні, психічні або психологічні особливості чи фактори зовнішньої ситуації).