проект рішення №-41/2024 «Про створення ветеранського хабу (простору) Неполоковецької селищної ради в КУ «Центр надання соціальних послуг Неполоковецької селищної ради Чернівецького району Чернівецької області».»
Скликання: | 8 скликання |
Сесія / комісія: | 41 сесія |
Тип документу: | проект рішення |
Дата: | 20.12.2024 |
Номер документу: | -41/2024 |
Назва документу: | Про створення ветеранського хабу (простору) Неполоковецької селищної ради в КУ «Центр надання соціальних послуг Неполоковецької селищної ради Чернівецького району Чернівецької області». |
НЕПОЛОКОВЕЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА ЧЕРНІВЕЦЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ |
вул. Головна, 7, с-ще Неполоківці , Чернівецький район, Чернівецька область, 59330,
тел. (03736) 35267, 0506662390 Е-mail: nepolselrada@ukr.net Код ЄДРПОУ 04417033
Р І Ш Е Н Н Я № __-41/2024
Від 20 грудня 2024 року 41 сесія VIII скликання
Про створення ветеранського хабу (простору)
Неполоковецької селищної ради
в КУ «Центр надання соціальних послуг
Неполоковецької селищної ради
Чернівецького району Чернівецької області».
Відповідно до ст.ст. 26, 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», ст. ст. 26, 27 Закону України «Про зайнятість населення», з метою надання юридичної консультації, психологічної та соціальної адаптації, допомоги по працевлаштуванню, враховуючи рекомендації постійних комісій, селищна рада
ВИРІШИЛА:
- Створити ветеранський хаб (простір) – відділення в КУ «Центр надання соціальних послуг Неполоковецької селищної ради Чернівецького району Чернівецької області».
2. Затвердити Положення про створення ветеранського хабу (простору) Неполоковецької селищної (додаток 1 додається).
3. Розмістити на веб-сайті Неполоковецької селищної ради інформацію про створення ветеранського хабу.
4. Контроль за виконання рішення покласти на постійну комісію селищної ради з гуманітарних питань, з питань культури, охорони здоров’я молоді та спорту.
5. Внести зміни в Положення про ЦНСП Неполоковецької селищної ради
( додаток 2).
6. Уповноважити Сторощук Л.І - в.о директора центру провести державну реєстрацію змін до установчих документів ЦНСП.
Селищний голова Григорій ХРАПКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення селищної ради
____ cкликання
від _____ №
ПОЛОЖЕННЯ
про Ветеранський хаб (простір)
Неполоковецької селищної ради
I. Загальні положення
1. Ветеранський хаб (простір) Неполоковецької селищної ради є структурним підрозділом КУ «Центр надання соціальних послуг Неполоковецької селищної ради».
2. Діяльність Ветеранського хабу (простору) будується на загальних принципах поваги до прав людини та верховенства права, законності, конфіденційності, уникнення конфлікту інтересів, пріоритету інтересів осіб, які звертаються до хабу, заборони дискримінації за віком, статтю, віросповіданням, політичними поглядами тощо, компетентності та добросовісності під час надання допомоги. Спеціальними принципами діяльності ветеранського простору є:
1) безоплатність – допомога на базі ветеранських просторів є безоплатною для всіх осіб, визначених у пункті 3 цього розділу;
2) доступність – допомога має бути фізично доступною для осіб, які звертаються до хабу;
3) професіоналізм – допомога має надаватися відповідно до високих стандартів професіоналізму й професійної етики, бути націлена на досягнення найкращих результатів та на задоволення потреб осіб, які звертаються до хабу;
4) самостійність, незалежність та відповідальність осіб, які звертаються до ветеранського простору – лише особа, яка звертається до ветеранського простору може вирішувати, який вид допомоги їй потрібен та має право в будь-який момент відмовитись від допомоги;
5) впровадження принципу «рівний рівному», «ветеран для ветерана» - за можливістю, залучати до надання допомоги ветеранів та інших осіб, які визначені у пункті 3 цього розділу;
6) комплексність у вирішенні проблем - максимально поєднувати надання різних видів допомоги, відповідно до потреб осіб, які звернулись до ветеранського хабу;
7) функціонування в якості комунікаційного майданчика між органами місцевого самоврядування, організаціями громадянського суспільства та іншими особами, які готові надавати допомогу особам, визначеним у пункті 3 цього розділу;
8) функціонування за принципом «єдиного вікна» - розміщення можливих служб, залучення представників різних установ та організацій для організації надання послуг в одному місці за місцезнаходженням ветеранського простору;
9) ефективна координація з партнерами - якщо ветеранський простір не може надати допомогу особі, яка до нього звернулась, особа має бути перенаправлена до іншої організації, установи. Для належної координації необхідно розвивати мережу партнерів;
10) належне перенаправлення - у разі перенаправлення особи до іншої організації, установи необхідно пересвідчитись, що йому буде надано очікувану допомогу та відповідним чином обліковувати такі перенаправлення з відслідковуванням результатів наданої допомоги;
11) реєстрація та облік надання допомоги – при наданні допомоги має бути забезпечена належна реєстрація та облік осіб, які звертаються до ветеранського простору, для відображення кількісних і якісних показників роботи.
3. Ветеранський хаб (простір) має забезпечувати надання допомоги, щонайменше, наступним категоріям осіб:
військовослужбовці Збройних Сил України, інших утворених для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України збройних формувань;
ветерани війни (учасники бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни та учасники війни);
особи, які здійснювали волонтерську діяльність для здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі збройної агресії рф проти України;
члени сімей вказаних вище осіб.
члени сімей загиблих.
4. Для надання комплексної та ефективної допомоги на базі Ветеранського хабу (простору) Неполоковецької селищної ради впроваджуються такі напрямки діяльності:
надання психологічної допомоги;
надання правової допомоги;
проведення заходів для підвищення професійного рівня, профорієнтації;
інформування про пріоритетні умови у громаді для створення і розвитку бізнесу ветеранами та їх сім’ями;
функціонування осередку дозвілля, проведення занять з дітьми;
діяльність мобільних груп допомоги.
5. Ветеранський простір організовується на базі приміщення КУ «Центр надання соціальних послуг» і передбачає наступні зони:
1) зона індивідуальної роботи - для проведення індивідуальних тренінгів, навчань з малими групами, індивідуальних консультацій (кабінет фахівця);
2) переговорна/тренінгова зона - для проведення групових тренінгів, інституційних зустрічей та нарад (актовий зал селищної ради) ;
3) зона «кухонних розмов» - для неформального спілкування (інші приміщення КУ «ЦНСП»).
Приміщення Ветеранського хабу (простору) має відповідати санітарним нормам вимогам правил пожежної безпеки, а також вимогам стосовно доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення згідно з державними будівельними нормами, правилами і стандартами.
Приміщення ветеранського простору має бути забезпечено необхідними меблями, побутовими приладами, інтернет-зв’язком, системою холодного та гарячого водопостачання, санвузлом.
6. Працівники ветеранського простору повинні мати достатній фаховий рівень для надання послуг за визначеними напрямками діяльності ветеранського простору, що підтверджується документами про освіту державного зразка. Структурні підрозділи селищної ради повинні створити умови для підвищення кваліфікації працівників, сприяння їх формальному та неформальному професійному навчанню. Ветеранський простір, за потреби, може залучати інших фахівців, напрям діяльності яких відповідає видам послуг, які надаються ветеранським простором, за умови, що вони мають відповідний фаховий рівень, що підтверджується документом про освіту державного зразка.
II. Надання допомоги на базі Ветеранського хабу (простору)
1. Психологічна допомога
1) Надання психологічної допомоги передбачає залучення фахівців з відповідним рівнем кваліфікації, у випадках, передбачених чинним законодавством, а також проведення заходів психологічної допомоги особами, які пройшли необхідне навчання. Фахівець ветеранського простору, що веде прийом, у межах своєї компетенції вивчає проблему отримувача послуг та вживає відповідних заходів. Якщо проблема не належить до компетенції працівника, він залучає фахівця, що веде відповідний напрямок роботи. Якщо проблема не належить до компетенції Ветеранського хабу (простору), фахівець перенаправляє особу до відповідального компетентного органу або підприємства, установи, організації, з якими співпрацює ветеранський простір.
2) На базі ветеранського простору може надаватися психологічна допомога у вигляді психологічної реабілітації, включаючи: психологічну діагностику, психологічну просвіту та інформування, психологічне консультування, психологічну підтримку і супроводження, групову роботу. Психологічна діагностика – оцінка актуального психологічного стану та індивідуально-психологічних особливостей особи контроль за її психічним станом, визначення потреби та оптимальних методів психологічної реабілітації. Психологічна просвіта та інформування – інформування особи для формування розуміння закономірностей функціонування людської психіки, поведінки людей в екстремальних умовах, формування навичок і способів управління можливостями власної психіки, надання самодопомоги та першої психологічної допомоги іншим особам, а також готовності та бажання отримувати професійну психологічну допомогу в разі потреби. Психологічне консультування – комплекс заходів, які здійснюються психологом і спрямовані на надання отримувачу послуг інформації з психологічних питань, емоційної підтримки, допомоги у прийнятті усвідомлених рішень та оцінці власних психологічних ресурсів для зміни поведінки, на розвиток відповідальності за власну поведінку, самосвідомості та зміну ставлення до проблеми, підвищення стресостійкості та психологічної культури.
Психологічна підтримка і супроводження – система соціальнопсихологічних способів і методів, застосування яких сприяє соціальнопрофесійному самовизначенню особистості в ході відновлення її здібностей, ціннісних орієнтирів і самосвідомості, підвищенню її конкурентоспроможності та адаптованості, подоланню стресових та інших життєвих ситуацій і запобіганню виникненню психологічних кризових станів. Групова робота – проведення психологічних тренінгів, інтерв’ю, занять із психологічної просвіти та інформування, груп підтримки із застосуванням стандартизованих процедур, спрямованих на саморозкриття учасників таких груп, актуалізацію наявного досвіду і пошук шляхів розв’язання власних психологічних проблем, формування навичок самопізнання та саморозвитку, опанування нових комунікативних і поведінкових стратегій. Види послуг із психологічної реабілітації визначаються за результатами психологічної діагностики, з урахуванням індивідуальних потреб осіб.
3) Психологічна допомога здебільшого надається на базі Ветеранського хабу (простору), а також на громадських засадах можуть залучатися фахівці інших установ та закладів громади, які мають відповідну освіту та пройшли навчання для роботи з категоріями осіб, які можуть звертатися до Ветеранського хабу (простору).
4) У разі необхідності застосування методів психологічного і психотерапевтичного впливу з метою діагностики, лікування, профілактики, реабілітації розладів психіки і поведінки, кризових станів, соматичних розладів, у походженні яких провідним чинником є психологічний, корекції психічного стану людини, її особистості, такі особи мають бути направлені до закладів охорони здоров’я, що мають відповідні психотерапевтичні кабінети, відділення, центри.
5) Психологічна допомога може надаватися в індивідуальній та груповій формі. Форму, вид та обсяг такої психологічної допомоги обирає отримувач послуг або його законний представник.
6) Ветеранський хаб (простір) має забезпечити умови для ведення, оформлення та зберігання документації із психологічної реабілітації (індивідуальних планів психологічної реабілітації, карток психологічного супроводу) з дотриманням вимог законодавства щодо захисту персональних даних отримувачів послуг відповідно до вимог чинного законодавства України.
7) На базі Ветеранського хабу (простору) можуть бути організовані групи підтримки, самодопомоги та взаємодопомоги. Групи підтримки – добровільні об'єднання осіб, котрі мають схожі проблеми та кризові життєві обставини, зустрічаються протягом тривалого часу з метою надання взаємної допомоги та підтримки, обміну інформацією й ресурсами, що можуть бути корисними для вирішення їх проблем. Специфіка таких груп полягає в тому, що відповідальність за організацію й проведення зустрічей покладена на фахівця, а не на учасника групи. Групи підтримки можуть трансформуватися у групи само і взаємодопомоги, якщо з’являться активні учасники, які здатні організувати й самостійно вести групу само і взаємодопомоги. Групи само і взаємодопомоги - це добровільні об’єднання, учасники яких, маючи подібний досвід, загальну життєву проблему або ситуацію (хронічне захворювання,
залежність, особистісна драма, ситуація дискримінації в суспільстві, потреба відстоювати свої права тощо), об’єднуються для співпраці з метою зміни особистих життєвих обставин, реалізації власних потреб або потреб групи. Діяльність груп підтримки, само і взаємодопомоги базується на:
добровільності участі та забезпеченні однакових прав для всіх учасників;
розумінні необхідності допомогти в першу чергу собі;
активній та безперервний співпраці учасників групи;
регулярності зустрічей;
анонімності та нерозголошенні отриманої інформації третім особам;
відповідальності за себе та за те, що відбувається в групі.
8) На базі Ветеранського хабу (простору) може впроваджуватися допомога за принципом «рівний рівному». Надання допомоги за принципом «рівний рівному» полягає в тому, що особа з числа ветеранів та членів їх сімей, інших осіб, в індивідуальній чи груповій формі надає психологічну підтримку, сприяє формуванню настанов, відповідних навичок серед осіб, рівних за певною ознакою, з подібними проблемами. Особа, яка надає допомогу за принципом «рівний рівному» має пройти спеціальну підготовку та бути мотивованою для такої роботи, мати інформацію, вміння та навички роботи з відповідною категорією людей.
2. Правова допомога.
1) На базі Ветеранського хабу (простору) може надаватися правова допомога, що передбачає надання правової інформації, консультацій і роз’яснень з правових питань, складення заяв, скарг, процесуальних та інших документів правового характеру, надання особі допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації, що спрямоване на забезпечення реалізації прав і свобод осіб, які звертаються до Ветеранського хабу (простору), захисту цих прав і свобод, їх відновлення у разі порушення.
2) Правова допомога має бути своєчасною, всебічною, актуальною, наданою в доступній (зрозумілій) формі.
3) Організація надання правової допомоги:
правова допомога учасникам Ветеранського хабу (простору) надається фахівцем хабу, у разі необхідності залученими працівниками Неполоковецької селищної ради;
на вхідних дверях приміщення Ветеранського хабу (простору), а також у рубриці офіційного сайту Неполоковецької селищної ради «Ветеранський хаб (простір)» повинний бути розміщений графік роботи та службові контакти осіб, які надають правову допомогу;
на платній або безоплатній основі можуть залучатися спеціалісти інших юридичних осіб або фізичні особи (юристи та/або адвокати), які мають відповідний досвід;
жителі громади мають бути поінформованими про діяльність Ветеранського хабу (простору) та можливість отримати правову допомогу. Для цього ветеранський простір має використовувати всі доступні та прийнятні інструменти, включаючи: веб-ресурси та/або сторінку в соціальних мережах тощо;
для отримання скарг, пропозицій, відгуків та зауважень забезпечується ведення відповідного журналу для відвідувачів. Особи, які звертаються до ветеранського простору, можуть залишати записи, які враховуються в роботі;
4) На базі ветеранського простору може надаватися первинна та вторинна правова допомога. Первинна та вторинна правова допомога включає послуги, визначені Законом України «Про безоплатну правову допомогу».
5) Первинна правова допомога у вигляді консультацій, роз'яснень може надаватися у визначених приміщеннях, а також дистанційно, публічно, на виїзних прийомах. На базі ветеранського простору можуть бути організовані групові консультації для надання первинної правової допомоги у вигляді консультацій, роз'яснень, тренінгів тощо.
6) Безоплатна вторинна правова допомога може надаватися суб'єктами надання безоплатної вторинної правової допомоги в Україні, визначеними чинним законодавством. Ветеранський хаб (простір) проводить роботу та, за можливості, залучає до надання безоплатної вторинної правової допомоги адвокатів на базі ветеранського простору або організовує передачу справ до відповідного центру надання безоплатної правової допомоги та контролює проходження цієї справи.
7) Крім особистого звернення, запити про надання правової допомоги можуть надходити на електронну пошту, за допомогою засобів поштового зв’язку та шляхом створення публічного запиту, з використанням соціальних мереж або на веб-сайті Неполоковецької селищної ради. При надходженні запиту, надісланого засобами поштового зв’язку, електронною поштою, тощо фахівцю хабу слід підготувати розгорнуту письмову відповідь та надіслати її, використовуючи засоби за допомогою яких звернулася особа. Надаючи відповідь на звернення, потрібно всебічно аналізувати надану інформацію, наводити посилання на законодавство, обов'язково дотримуватись термінів надання відповіді.
3. Проведення заходів для підвищення професійного рівня та профорієнтації, інформування про пріоритетні умови у громаді для створення і розвитку бізнесу ветеранами та їх сім’ями.
1) Організацією проведення заходів для підвищення професійного рівня та профорієнтації займається Відділ культури, молоді, спорту, Неполоковецької селищної ради за безпосередньої участі структурних підрозділів селищної ради. Усі залучені до цього напрямку роботи хабу особи повинні пройти відповідні навчання для того, щоб вміти допомогти ветеранам розібратися в головних інструментах ефективної профорієнтації, складання резюме, правильного пошуку роботи, підготовки до співбесіди та успішного її проходження, а також додатково підвищити розуміння важливого ставлення до ментального здоров’я та віри у власні сили.
2) Діяльність проводиться у тісній співпраці з структурними підрозділами Державного центру зайнятості з метою працевлаштування ветеранів за запитами роботодавців, а також отримання освіти, перекваліфікації тощо за рахунок відповідних державних, регіональних або місцевих програм.
3) До тренінгових профорієнтаційних занять з особами, визначеними цим Положенням, можуть залучатися на безоплатній основі відповідні працівники усіх установ та організацій громади.
4) Особи, залучені до діяльності хабу, зокрема працівники структурних підрозділів селищної ради, повинні в індивідуальному порядку за зверненням, а також публічно надавати інформацію щодо актуальності проєктів для підтримки підприємницької діяльності ветеранів та їх сімей: державних і регіональних програм, надання вітчизняних і міжнародних грантів, а також пріоритетних умов створення і розвитку бізнесу ветеранами та їх сім’ями на території громади, за необхідності, надавати методичну підтримку в оформленні документів (проєктних заявок, бізнес-планів) для участі осіб у вище згаданих проєктах.
4. Організація дозвілля для учасників Ветеранського хабу (простору).
Для організації дозвілля осіб, працівники хабу розробляє план заходів із безпосереднім залученням культурних та освітніх закладів громади, а відділ культури, молоді, спорту, соціального захисту та охорони здоров’я Неполоковецької селищної ради.
1) До участі в організованих патріотичних, військово-патріотичних, інформаційно-просвітницьких, мистецьких, культурно-масових, фізкультурних і спортивних заходів обов’язково запрошуються учасники бойових дій, ветерани війни, волонтери. Участь у таких заходах заздалегідь обговорюється із запрошеними: враховуються їх ініціатива, бажання та умови.
2) Працівниками хабу організовується час дозвілля дітей, які завітали разом з дорослими для отримання послуг.
3) За заявами батьків, оформлених у Ветеранському хабі (просторі), діти учасників бойових дій та ветеранів війни мають пріоритет першочерговості для оздоровлення та відпочинку у відповідних закладах за кошти місцевого бюджету.
4) Через комунікацію Ветеранського хабу (простору) з його безпосередніми та потенційними учасниками, діти учасників бойових дій та ветеранів, за бажанням, масово залучаються до позакласної діяльності ЗЗСО та до діяльності закладів позашкільної освіти на пільгових умовах.
5. Організація роботи мобільних груп допомоги.
1) Ветеранський простір може організовувати мобільні групи для надання психологічної і правової допомоги особам, які не мають можливості відвідати ветеранський простір, зокрема, які живуть у віддалених населених пунктах громади. Можливе виїзне проведення як індивідуальних, так і групових консультацій. До складу мобільних груп допомоги входять особи, які надають психологічну та правову допомогу.
2) Для ефективної організації роботи мобільних груп забезпечується координація з органами місцевого самоврядування. Мобільні виїзди мають здійснюватися відповідно до затвердженого графіка, попередньо погодженого зі старостами старостинських округів, на території яких розміщені населені пункти, до яких здійснюється виїзд. Зазначені графіки виїздів мають бути оприлюднені в усіх можливих засобах масової інформації, сторінках в соціальних мережах, офіційному веб-сайті громаді.
3) Під час роботи мобільної групи може надаватися первинна правова допомога у вигляді консультацій, роз'яснень, а також визначатися рівень проблем окремих осіб для забезпечення подальшої роботи з ними.
4) Під час роботи мобільної групи може надаватися психологічна допомога у вигляді психологічної просвіти та інформування, а також психологічне консультування фахівцями відповідного рівня підготовки.
ІІІ. Облік роботи з отримувачами послуг
1) З метою формування єдиного підходу до організації документування роботи з отримувачами послуг Ветеранського хабу (простору) та регулювання організаційно-процедурних питань щодо формування його звітності Розпорядженням Неполоковецької селищного голови визначається порядок обліку роботи з отримувачами послуг.
2) Облік загальної чисельності отримувачів послуг проводиться на основі кількості відвідувачів Ветеранського хабу (простору).
3) Одиницею обліку рахується одне звернення (відвідування), зареєстроване у облікових документах або єдиній базі даних. Одиницею обліку учасників групового і масового заходу рахується особа, яка присутня на заході.
4) Одиницею обліку заходу рахується один захід - тренінг, семінар, конференція тощо. Захід комплексного характеру, що включає в себе проведення різних форм (наприклад, семінар і майстер-клас) рахується як один захід. При проведенні циклів заходів (групи самодопомоги, тижневики, декадники, місячники) враховується кожен захід, що входить до циклу. Відвідування масових заходів враховується в загальне число відвідування.
5) Основне призначення документів з обліку роботи з отримувачами послуг полягає в сумарному вираженні соціальної, правової, психологічної допомоги отримувачам послуг, проведення фізкультурно-спортивної реабілітації фахівцями ветеранського простору за один робочий день, місяць, квартал, рік. Основні форми обліку роботи з отримувачами послуг: журнал щоденного обліку роботи Ветеранського хабу (простору) (містить дані про учасників індивідуальних і групових заходів); журнал обліку учасників масових заходів; путівка на проведення виїзного заходу поза ветеранським простором. У разі звернення до ветеранського простору за консультацією за допомогою засобів телефонного зв'язку, відповідна консультація фіксується фахівцем, який надавав консультацію, у журналах щоденного обліку роботи із зазначенням «телефонна консультація». До журналу вноситься інформація лише про надані консультації. Якщо звернення за допомогою засобів телефонного зв'язку є не суттєвим або порушені питання не належать до компетенції Ветеранського хабу (простору), інформація про таке звернення до журналу не вноситься.
6) Звітність Ветеранського хабу (простору) про роботу з отримувачами послуг формується на підставі даних, які містяться у документах з обліку роботи з отримувачами послуг.
7) Ветеранський хаб (простір) в обов'язковому порядку зберігають відповідні облікові документи про роботу з отримувачами послуг для надання
інформації і використання в інших цілях, які не суперечать чинному законодавству.
8) Відповідальність за облік, організацію роботи з отримувачами послуг, а також збереження документів з обліку отримувачів послуг несе начальник комунальної установи «Центр надання соціальних послуг».
9) Фахівці ветеранського хабу (простору) несуть відповідальність за збереження відомостей, зокрема персональних даних, що містяться у документах з обліку роботи з отримувачами послуг, згідно з чинним законодавством.
10) Приймання-передавання облікових документів та баз даних під час зміни керівника та персоналу здійснюється відповідно до вимог, визначених Мін'юстом. Після закінчення встановлених строків зберігання облікові документи підлягають знищенню у порядку, встановленому Мін'юстом.
IV. Прикінцеві положення
1. Припинення діяльності Ветеранського хабу (простору) Неполоковецької селищної ради здійснюється рішенням сесії Неполоковецької селищної ради
___________________