Скликання: 8 скликання
Сесія / комісія: 6 сесія
Тип документу: Додаток до рішення
Дата: 25.02.2021
Номер документу: -6/2021
Назва документу: Про затвердження Програми економічного, соціального та культурного розвитку територіальної громади на 2021-2025 р.р.

Вступ

Програма економічного, соціального і культурного розвитку Неполоковецької селищної територіальної громади на 2021-2025 р.р.  (далі Програма) розроблена  відповідно до ст.143 Конституції України, Закону  України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 року №280197-ВР, Закону України «Про державне прогнозування  та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» від 23 березня 2000 року №1602-ІІІ та постанови Кабінету Міністрів від 26.04.2003 №621 із змінами і доповненнями «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету».Програму розроблено з урахуванням Програми діяльності Кабінету Міністрів України, Стратегії сталого розвитку «Україна-2020», Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2003 №621 із змінами та доповненнями «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету» та відповідно до Стратегії розвитку Чернівецької області на період до 2020 року, затвердженої рішенням ХХХІ сесії обласної ради VІ скликання від 18.06.2015 №63-31/15.Фінансування заходів Програми у 2021-2025 р.р. здійснюватиметься за рахунок різних джерел фінансування: власних надходжень до місцевого бюджету, субвенцій та дотацій з державного та обласного бюджетів, кредитних ресурсів, власних коштів господарюючих суб’єктів, грантів, міжнародної технічної допомоги, благодійної, гуманітарної, спонсорської допомоги та інших джерел не заборонених чинним законодавством.

       У процесі   виконання Програма може уточнюватися. Зміни та доповнення будуть затверджуватися сесією селищної ради  за поданням голови або відповідних постійних депутатських комісій. Заходи, що включені в Програму можуть бути реалізовані за умови наявності коштів.

         Звітування про виконання Програми здійснюється за підсумками року.

2.Аналітична частина 

             Географічна характеристика Неполоковецької ОТГ:

 Територія громади згідно з адміністративно-територіальним устроєм

України входить до складу Кіцманського   району Чернівецької області.

Відстань від адміністративного центру громади до районного центру м.Кіцмань – 11 км.

          Відстань від адміністративного центру громади до обласного центру м.Чернівці - 25 км.

Станом на 01 січня 2019 року площа об’єднаної громади становить ____  га.

На території громади розташовані шість  населених пунктів:

смт. Неполоківці площа – 370,5 , населення- 2352  осіб;

с. Пядиківці, площа 210,10 га, населення -  979 осіб;

с. Оршівці,  площа - 594 га, населення- 2300  осіб;

с.Берегомет,   площа -  ____   ,  населення – 911 осіб;

с. Реваківці, площа_______га, населення -  811 осіб;

с. Клокічка, площа ________га, населення - _ 342 осіб.

                                    Демографічна ситуація:      

  Демографічна ситуація, що склалась в смт.Неполоківці, с.Пядиківці та сіл Оршівці,  Берегомет, Реваківці, Клокічка характеризується сталою кількістю населення впродовж останніх 5 – ти років. На фоні загальнодержавного зменшення кількості жителів, в об’єднаній громаді спостерігається щорічний приріст. Так, у 2018 році народилося 45  дітей (11 – по Неполоковецькій селищній раді, 9 - по Берегометській сільській раді, 25 – по Оршовецькій сільській раді), померло – 97_осіб (44 – по Неполоковецькій селищній раді, 27 - по Берегометській сільській раді, 26 – по Оршовецькій сільській раді).

         На території селищної ради зареєстровано приблизно  7500 осіб.

         Більшість факторів, які впливають на демографічну ситуацію в громаді, формуються на загальнодержавному рівні і залежать від фінансово-економічного стану та добробуту населення. Подолання фінансової кризи та поліпшення економічного стану населення, що в свою чергу призведе до досягнення сталого демографічного розвитку, нормалізації і відтворення населення, є тривали і складним процесом. 

                            Сфера охорони здоров’я: 

В селищі функціонують чотири медичні установи:

Неполоковецька амбулаторія загальної практики-сімейної медицини;

  1. Оршовецька амбулаторія загальної практики-сімейної медицини;
  2. Берегометська амбулаторія загальної практики-сімейної медицини;
  3. ФАП с.Реваківці ;

Дані заклади утримуються за рахунок коштів медичної субвенції.

                Найбільшими проблемами медичних закладів селища є відсутність сучасного медичного обладнання та спеціалістів. Крім того, діючи медичні заклади на території громади надають лише первинний рівень допомоги, отримання другого рівня в даний час здійснюється Кіцманською ЦРЛ. 

Сфера освіти: 

На території об’єднаної громади налічуються:  три загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів,у яких станом на 01.01.2021 року навчається ______ учнів.

      Також функціонують на території ради три дошкільні навчальні заклади , де виховуються _____ дітей. 

                                 Сфера фізичної культури та спорту:          

Фізична культура та спорт в громаді розвивається в основному на рівні навчальних закладів.  При них працюють секції та гуртки з різних видів спорту. На громадських засадах діють футбольний клуб, волейбольна команда, які є постійним учасниками чемпіонату району та області,  де посідали призові місця.          В селищі знаходитися спортивний комплекс з стадіоном та спортивними майданчиками .    

Сфера культури та духовності:

 На території селищної ради розташовані наступні заклади культури і духовності:

  1. Будинок культури с.Оршівці;
  2. Будинок культури с.Берегомет;
  3. Сільський клуб с.Берегомет;
  4. Сільський клуб с.Пядиківці;
  5. Бібліотека  в смт Неполоківці;
  6. Бібліотека в смт. Берегомет;
  7. Бібліотека с.Реваківці;
  8. Свято-Покровська церква УПЦ -1;
  9. Свято- Успенська УПЦ  -3 ;
  10. Свято Миколаївська УПЦ  -2;
  11. Свято-Михайлівська УПЦ -1;
  12. Віри,Надії Любові та матері їх Софії УПЦ-1;
  13. Церква Івана Богослова УПЦ -1 .

         В культурних закладах працюють гуртки художньої самодіяльності, проводяться святкові заходи, концерти, збори. До бібліотек  підключено інтернет. При закладах культури працюють 12 гуртків.

         Разом з тим приміщення потребують капітального та поточного ремонтів.

 Результати SWOT-аналізу:   

 SWOT-аналіз для ОТГ полягає у визначенні сильних та слабких сторін громади, визначення її можливостей та загроз, що впливають на розвиток території ОТГ у цілому, на рівень життя мешканців громади. Як правило, з метою отримання якісного аналізу сильні і слабкі сторони трактують як внутрішні чинники, а можливості і ризики — як зовнішні чинники, які містяться у ближньому і дальньому оточенні громади.

   SWOT-аналіз дозволяє виявляти ті галузі та види громадської діяльності, де територіальна громада має значний потенціал розвитку, а також сформулювати конкретні завдання та дії, які необхідно вжити для реалізації цього потенціалу. Завдяки SWOT-аналізу ми визначаємо, з якими параметрами територіальна громада може конкурувати з іншими громадами , що потрібно зробити, щоб підвищити її конкурентоздатність, які основні проблеми та перешкоди ускладнюють надходження до громади інвестицій.

  На основі проведеного опитування членів ОТГ, проведеного дослідження потреб та ресурсів та  аналізу стану справ визначено наступний  SWOT-аналіз для Неполоковецької  ОТГ:

 

СИЛЬНІ СТОРОНИ

СЛАБКІ СТОРОНИ

SWOT – аналіз сталого економічного розвитку Неполоковецької селищної ради

1.Вигідне економіко-географічне розташування на міжнародній трасі.

2. Високий рівень залізничного сполучення ( зупинкова пасажирсько-товарна ж/д станція).

3. Високий рівень самоорганізації населення, відносно високий рівень розвитку малого та середнього бізнесу.

4.Висока підприємницька активність в сільському господарстві (як у рослинництві так і у тваринництві), сприятливі кліматичні умови для розвитку великої рогатої худоби,  вирощування зернових.

5.Наявність сировинної бази для подальшої переробки сільськогосподарської продукції (м'ясо, молоко, зернові).

6.Наявність сировини для виробництва будівельних матеріалів (    родовище піщано-гравійної суміші смт Неполоківці).

7.Вільні виробничі приміщення для інвестицій.

8. Відносно сприятлива екологічна ситуація

  1. Соціальні проблеми, обумовлені зовнішньою трудовою міграцією.
  2. Високий рівень тіньової економіки
  3. Низький рівень внутрішніх та іноземних інвестицій.
  4. Слабкість інституцій громадського суспільства
  5. Відсутність майданчиків комунікацій в громаді
  6. Нестабільність бюджетного фінансування.
  7. Ризики наростання інфляційних процесів в Україні.
  8. політична та соціальна напруженість в державі.
  9. ризик затоплення р.Прут прибережних територій.
  10. відсутність транспортного сполучення в межах громади та з райцентром.
  11. Зношеність існуючої інфраструктури  у житловому та комунальному господарстві.

SWOT – аналіз соціальної сфери Неполоковецької селищної ради

1. Висока густота (компактність проживання) населення, висока щільність автомобільних доріг з твердим покриттям.

2.Значний обсяг надходження коштів від трудових мігрантів з-за кордону.

3. Наявність кваліфікованих трудових ресурсів.

 

 

1.Високий рівень безробіття, особливо у сільській місцевості, міграція населення працездатного віку за межі України.

2.Недостатній рівень і якість надання соціальних і медичних послуг, недостатня забезпеченість медичних закладів сучасною лікувально-діагностичною технікою і устаткуванням та якісними медикаментами.

МОЖЛИВОСТІ

ЗАГРОЗИ

SWOT – аналіз сталого економічного розвитку Неполоковецької селищної ради

  1. Неполоковецька селищна рада (потенційно) може бути одним із лідерів з розвитку малого та середнього бізнесу на інноваційній основі:

а) швидкий розвиток малого і середнього підприємництва;

б) активізація інноваційної діяльності;

2.  Неполоковецька селищна рада може бути територією із високим рівнем розвитку інфраструктури, насамперед транспортними комунікаціями.

3. У  Неполоковецькій селищній раді надалі можуть гармонійно розвиватись провідні галузі економіки (промисловий сектор, аграрний сектор,  будівництво, сфера послуг).

1. Політична нестабільність та зростання соціальної напруги в суспільстві у зв’язку із військовими діями на сході країни;

2.Шокове коливання курсу національної грошової одиниці, фінансова нестабільність, погіршення інвестиційного клімату в країні.

3. Довготривала економічна рецесія в Україні.

4.Недостатність власних фінансових ресурсів у господарюючих суб’єктів, а також ускладнення запозичення коштів на прийнятних умовах.

5. Зношеність стану комунальної інфраструктури території.

 

3. Цілі та пріоритетні напрямки розвитку об’єднаної територіальної громади:

Метою Програми є забезпечення стабілізації економіки, створення умов для динамічного і збалансованого розвитку Неполоковецької селищної ради та підвищення рівня  життя населення за рахунок сталого економічного, інвестиційного і підприємницького розвитку громади.

Головною ціллю у 2021-2025 роках буде досягнення результатів впровадження комплексу завдань і заходів, спрямованих на вирішення найважливіших питань  та посилення контролю за економічними та соціальними процесами розвитку Неполоковецької ОТГ.

  Основними пріоритетними напрямками розвитку Неполоковецької ОТГ є:

розвиток та модернізація інфраструктури, насамперед транспортних комунікацій;

розвиток науки та освіти;

  • розвиток системи охорони здоров’я;
  • розвиток культури;
  • формування ефективної системи управління розвитку громади;
  •  забезпечення правопорядку та безпеки громадян;
  •    - впровадження екологічних та енергозберігаючих технологій;

   - русло регулювання та мінімізація ризиків підтоплення р.Прут.

  1. Основні шляхи реалізації пріорітетних напрямків розвитку та очікувані результати їх впровадження.
  2. В Неполоковецькій ОТГ заплановані такі основні шляхи реалізації пріорітетних напрямків розвитку:
  3. В напрямку розвитку та модернізації інфраструктури, насамперед транспортних комунікацій.
  • Капітальний та поточний ремонт доріг комунальної власності та загального користування.
  • Облаштування тротуарних доріжок  та лавочок відпочинку в сквері в центрі смт Неполоківці;
  • Ремонт комунальної техніки.
  • Придбання комунальної техніки ( сміттєзбиральну машину, навісне обладнання)

Очікуваний результат:

  • Покращення умов для безпечного та комфортного дорожнього руху, стану доріг та автомобільного сполучення.
  1. В напрямку розвитку науки та освіти:
  • Капітальний ремонт будівлі ДНЗ в с.Оршівці;
  • Завершення робіт та ведення в експлуатацію спортивного залу Оршовецької ЗОШ І-ІІІ ступенів у с.Оршівці;
  • Будівництво штучного футбольного майданчика в с.Оршівці;
  • Придбання обладнання для харчоблоків в ЗОШ;
  • Заміна вікон та дверей на енергозберігаючі в ЗОШ смт Неполоківці та с.Берегомет;
  • Капітальний ремонт по перекритті даху в Неполоковецькій ЗОШ І-ІІІ ст.
  • Облаштування водозливних труб та ринвів в Реваківській ЗОШ І-ІІІ ст.
  • Закупівля шкільного автобуса.

Очікуваний результат:

  • Покращення умов надання освітніх послуг.
  • Забезпечення фізичного розвитку і здоров’я школярів.
  • Створення умов для комфортного перебування школярів та працівників у закладі. Економія коштів на опалення.

3. В напрямку розвитку системи охорони здоров’я:

  • Створення комунального неприбуткового підприємства первинної медичної допомоги;
  • Капітальний ремонт амбулаторій загальної практики сімейної медицини в с.Оршівці та с.Берегомет (фасадні роботи, покрівля);
  • Заміна вікон на енергозберігаючі в АЗПСМ смт Неполоківці;
  • Придбання комп’ютерної техніки для закладів охорони здоров’я громади.

Очікуваний результат:

  • Покращення умов надання якісних медичних послуг для жителів громади;
  • 4.В напрямку розвитку культури:
  • Капітальний ремонт фасаду СБК в с.Берегомет, клубу с. Пядиківці.
  • Створення інтегрованого культурно-спортивного простору в смт Неполоківці.

Очікуваний результат:

  • Забезпеченість доступності культурно-спортивного та естетичного виховання жителям громади.
  1. В напрямку формування ефективної системи управління розвитку громади:
  • Придбання компютерної техніки для потреб Неполоковецької селищної ради.
  • Створення ЦНАПу та архіву (ремонтні роботи та участь у Програмі «U- Lead з Європою»

Очікуваний результат:Покращення умов надання якісних послуг для жителів смт. Неполоківці та сіл Оршівців та Берегомету.

6.В напрямку забезпечення правопорядку та безпеки громадян: Встановлення новітньої системи камер відео спостереження в смт. Неполоківці, Оршівці та Берегомет. Очікуваний результат:

  • Оперативне встановлення осіб які вчинили кримінальні правопорушення.