Скликання: 8 скликання
Сесія / комісія: 6 сесія
Тип документу: Додаток до рішення
Дата: 25.02.2021
Номер документу: -6/2021
Назва документу: ПОЛОЖЕННЯ про службу у справах дітей Неполоковецької селищної ради

 ПОЛОЖЕННЯ

  1. Загальні положення
  2. 1.1. Служба у справах дітей виконавчого комітету Неполоковецької селищної  ради (далі - служба) є структурним підрозділом виконавчого комітету Неполоковецької селищної ради, утворюється рішенням сесії селищної ради відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», підпорядковується голові Неполоковецької селищної ради та службі у справах дітей Чернівецької обласної державної адміністрації.

1.2 Служба є юридичною особою, утримується за рахунок коштів місцевого бюджету Неполоковецької селищної ради, без відкриття рахунків у банках, фінансове обслуговування здійснюється бухгалтерією Неполоковецької селищної ради.

1.3 Служба має власний бланк, круглу печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, веде діловодство відповідно до Інструкції ведення ділової документації в Неполоковецькій селищній раді.

1.4. Юридична адреса служби: 59330, Чернівецька область, Чернівецький район, смт. Неполоківці, вул. Головна, 7.

1.5. Служба у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей» та іншими законами України,

актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики та інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями селищної ради та виконавчого комітету, розпорядженнями голови Неполоковецької селищної ради.   Повноваження служби

2.1. До повноважень служби належать:

2.1.1. Ведення прийому громадян з питань, що стосуються соціального захисту дітей.

2.1.2. Надання інформації та проведення консультацій щодо діяльності органу опіки та піклування, служби у справах дітей, форм влаштування дітей, з питань застосування законодавства щодо захисту прав дітей, у тому числі дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах.

2.1.3. Виявлення дітей, залишених без батьківського піклування, а саме: знайдених, підкинутих, дітей, життю або здоров’ю яких загрожує небезпека, зокрема:

- прийом повідомлень про дітей, які залишилися без батьківського піклування та реєстрація їх у відповідному журналі або їх виявлення під час виконання своїх посадових обов’язків;

- встановлення особи дитини;

- здійснення спільно з органами Національної поліції, охорони здоровя обстеження умов проживання (перебування) дитини;

- юридичне оформлення факту виявлення дитини, залишеної без батьківського піклування шляхом:

  • підготовки клопотання на імя голови виконавчого органу громади, як органу опіки та піклування, проекту рішення про негайне відібрання дитини;
  • безпосередньої реалізації спільно з органами Національної поліції, органів охорони здоров’я рішення виконавчого органу громади, як органу опіки та піклування, про негайне відібрання дитини;

або підписання актів:

  • про покинуту чи знайдену дитину;
  • дитину, яку батьки (мати чи батько), інші родичі або законні представники відмовилися забрати з пологового будинку, іншого закладу охорони здоровя;
  • проведення оцінки рівня безпеки дитини;
  • організація надання дитині екстреної допомоги, у тому числі медичної.

2.1.4. Реєстрація народження дитини підкинутої, знайденої, покинутої в пологовому будинку, іншому закладі охорони здоров’я, дитини, мати якої померла чи місце проживання матері якої встановити неможливо.

2.1.5. Тимчасове влаштування дітей, залишених без батьківського піклування, та прийняття рішень про доцільність (недоцільність) повернення таких дітей, а також дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах і були охоплені різними формами тимчасового влаштування, до батьків або осіб, які їх замінюють, зокрема:

- клопотання або рішення про влаштування дітей у притулки для дітей, центри соціально-психологічної реабілітації дітей, центри соціальної підтримки дітей та сімей та її вибуття з них;

- влаштування дитини у сім’ї родичів, знайомих та її вибуття з них;

- влаштування дитини у сім’ю патронатного вихователя та вибуття з неї.

2.1.6. Контроль та забезпечення своєчасного унесення, поновлення, повноти та достовірності інформації, що вноситься до Банку даних про дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, і сім’ї потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів, який ведеться в Єдиній інформаційно-аналітичній системі «Діти» (далі – ЄІАС «Діти»).

2.1.7. Вжиття заходів щодо надання дитині статусу сироти чи позбавленої батьківського піклування, або його зміни, зокрема:

- видача наказу про взяття на первинний облік дітей, які залишилися без батьківського піклування, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;

- забезпечення, за необхідності, та супроводження звернення виконавчого органу громади, як органу опіки та піклування, до суду щодо: позбавлення батьків батьківських прав; відібрання дитини у батьків без позбавлення батьківських прав;

- збір, за необхідності, таких документів, як: свідоцтво про смерть батьків; рішення суду щодо визнання батьків безвісно відсутніми; недієздатними; оголошення батьків померлими; вирок суду про відбування батьками покарання в місцях позбавлення волі; ухвала слідчого судді (суду) про тримання батьків під вартою під час здійснення кримінального провадження; ухвала суду або довідка органів Національної поліції про розшук батьків та відсутність відомостей про їх місцезнаходження; висновок лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я про наявність у батька, матері хвороби, що перешкоджає виконанню ними батьківських обов’язків;

- збір усіх документів дитини, у тому числі обовязково – свідоцтво про народження;

- підготовка проекту рішення виконавчого органу громади, як органу опіки та піклування, про надання дитині статусу сироти чи позбавленої батьківського піклування;

- формування особових справ дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах.   

2.1.8. Вжиття заходів щодо усиновлення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, зокрема:

- прийом необхідних документів кандитатів в опікуни, піклувальники, проведення співбесід з ними;

- перевірка інформації про сімю, кандитатів, достовірність відомостей у поданих документах;

- відвідування кандидатів з метою ознайомлення з умовами проживання, визначення характеру сімейних стосунків;

- взаємодія з адміністраціями медичних закладів, закладів освіти, іншими закладами або установами, в яких проживають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, з метою влаштування дітей до сімейних форм виховання;

- підготовка проекту рішення органу опіки та піклування про влаштування дитини під опіку/піклування;

- участь в процесі вибуття дитини із медичного закладу, закладів  освіти, іншого закладу або установи, в яких проживають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, до сімї;

- ведення особових справ опікунів, піклувальників.

2.1.9. Вжиття заходів щодо влаштування дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування під опіку, піклування, у прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу; до закладу освіти, охорони здоров’я або іншого дитячого закладу;

2.1.10. Здійснення:

- у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей незалежно від форми власності контролю за умовами утримання і виховання дітей, перевірки виконання функцій із соціально-правового захисту дітей;

- перевірки стану виховної роботи з дітьми у закладах освіти за місцем проживання.

2.1.11. Організація та проведення разом з іншими структурними підрозділами виконавчого органу селищної ради, уповноваженими підрозділами органів Національної поліції заходів щодо соціального захисту дітей, виявлення причин бездоглядності і безпритульності дітей (організацію профілактичних заходів (рейдів).

2.1.12. Ведення обліку дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, зокрема:

- прийом та перевірка повідомлень про дітей, які можуть перебувати у складних життєвих обставинах, у тому числі про дітей, які ймовірно постраждали від насильства та жорстокого поводження з дітьми, торгівлі дітьми, дитячої проституції, дитячої порнографії, злочинів проти статевої свободи та статевої недоторканості дитини, та перевірку підстав вважати дитину такою, що перебуває у складних життєвих обставинах, шляхом:

  • обстеження умов проживання дитини;
  • організації фахівцем соціальної роботи оцінки потреб дитини та її сім’ї;
  • запитів до органів внутрішніх справ, органів освіти і науки, охорони здоров’я, соціального захисту населення, територіальних органів Державної пенітенціарної служби України, громадських організацій тощо;
  • видача наказу про взяття дитини на облік;
  • формування особових справ дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах;
  • відвідування дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, за місцем їх проживання, навчання і роботи.

2.1.13. Захист житлових і майнових прав дітей, зокрема розгляд питань щодо вчинення правочинів з майном дітей, збереження майна, а також сприяння в отриманні житла дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, які його не мають, зокрема:

- здійснення опису майна, яке належить дитині-сироті та дитині, позбавленій батьківського піклування, та вжиття заходів до встановлення опіки над майном;

- ведення обліку нерухомого майна дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування;

- клопотання про взяття дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, на квартирний та соціальний квартирний обліки;

- вжиття заходів щодо передачі житла, яке належить дитині-сироті чи дитині, позбавленій батьківського піклування, на праві власності в оренду;

- надання (або відмова) дозволу на вчинення правочинів щодо нерухомого майна, право власності на яке або право користування яким має дитина;

- представлення інтересів дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, на час здійснення їх прав на спадкування;

- звернення до суду з метою захисту майнових та житлових прав дитини.

2.1.14. Вжиття заходів щодо повернення в Україну дітей, позбавлених батьківського піклування, які є громадянами України: взаємодію із закордонними дипломатичними установами України, організацію зустрічі дитини на території України, її тимчасового влаштування.

2.1.15. Повернення дітей-іноземців до місць їхнього постійного проживання.

2.1.16. Соціальний захист дітей, розлучених із сім’єю, дітей-біженців, дітей, які потребують додаткового захисту (виявлення, тимчасове влаштування дітей, розлучених із сім’єю, у разі наявності підстав – облік).

2.1.17. Підготовка рішень виконавчого органу селищної ради як органу опіки та піклування про його висновки при розгляді судом спорів щодо імені, прізвища, по батькові дитини, участі одного з батьків у її вихованні, місця проживання дитини.

2.1.18. Участь у допиті малолітніх і неповнолітніх свідків, участь у судовому розгляді неповнолітнього обвинуваченого;

2.1.19. Здійснення контролю за цільовим використанням аліментів;

2.1.20. Перевірка, у разі необхідності, умов роботи працівників, яким не виповнилось 18 років, на підприємствах, в установах та організаціях різних форм власності;

2.1.21. Соціальний захист внутрішньо переміщених дітей, у тому числі:

- вжиття заходів щодо надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок
 воєнних дій та збройних конфліктів;

- подання заяви від імені дитини, що прибула  без супроводу законних представників, про взяття її на облік як особи, переміщеної з тимчасово окупованої території або району проведення антитерористичної операції / операції об’єднаних сил, до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення місцевої державної адміністрації. 

2.1.22. Розгляд на засіданні комісії з питань захисту прав дитини питання про доцільність цілодобового перебування дитини в закладі незалежно від типу, форми власності та підпорядкування за поданням структурного підрозділу з питань освіти, охорони здоров’я або соціального захисту населення органу опіки та піклування (залежно від типу закладу, до якого зараховується дитина на цілодобове перебування) та підготовку відповідного рішення.

2.1.23. Соціальний захист дітей, постраждалих від жорстокого поводження, в тому числі домашнього насильства та торгівлі людьми (далі – постраждала дитина), зокрема:

- розроблення та виконання заходів із захисту прав та законних інтересів постраждалої дитини та дитини-кривдника;

- прийом та розгляд заяв і повідомлень про домашнє насильство та торгівлю людьми стосовно дітей та за участю дітей;

- інформування постраждалої дитини, її батьків, інших законних представників, якщо вони не є кривдниками дитини, про права, заходи та послуги, якими вони можуть скористатися;

- інформування дитини-кривдника, її батьків, інших законних представників про права дитини, заходи та послуги, якими вони можуть скористатися;

- влаштування дитини в центр соціально-психологічної реабілітації дітей, притулок для дітей служби у справах дітей, інші установи для дітей незалежно від форми власності та підпорядкування, в яких створено належні умови для проживання, виховання, навчання та реабілітації дитини відповідно до її потреб, а також здійснення контролю за умовами її перебування, надання допомоги у разі неможливості проживання дитини з батьками, іншими законними представниками у зв’язку із вчиненням ними торгівлі дітьми, домашнього насильства стосовно цієї дитини або за її участю;

- проведення профілактичної роботи з батьками, іншими законними представниками дитини щодо запобігання торгівлі людьми, домашньому насильству стосовно дітей та за участю дітей;

- порушення перед виконавчим комітетом селищної ради питання про притягнення до відповідальності згідно із законом посадових осіб у разі невиконання або неналежного виконання ними обов’язків під час виявлення фактів торгівлі дітьми, домашнього насильства, а також під час роботи з постраждалою дитиною, дитиною-кривдником;

- взаємодія з іншими суб’єктами, що здійснюють заходи у сферах запобігання та протидії торгівлі людьми, домашньому насильству;

- проведення інших, передбачених законодавством заходів у сферах запобігання та протидії торгівлі людьми, домашньому насильству стосовно дітей чи за участю дітей.

 Структура і організація роботи  служби

 3.1. Статус служби визначається рішенням сесії селищної ради. Положення про службу затверджується  селищною радою. 

3.2. Служба утримується за рахунок коштів бюджету Неполоковецької селищної ради.

3.3. Діяльність служби у справах дітей здійснюється на основі  щомісячних планів роботи, затверджених селищним головою.

3.4. Службу  очолює начальник, який відповідно до вимог статей 5, 10 Закону України „Про службу в органах місцевого самоврядування” та частини  З статті 54 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” призначається на посаду розпорядженням селищного голови  на конкурсній основі або за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

3.5. На посаду начальника служби призначається особа, яка має повну вищу освіту  за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра, спеціаліста, магістра. 

3.6. Посадовi особи служби відповідно до вимог статей 5, 10 Закону України „Про службу в органах місцевого самоврядування” призначаються на посади розпорядженням селищного голови на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України. Кваліфікаційні вимоги до посадових осіб служби визначаються їх посадовими інструкціями.

3.7. Начальник служби та iншi посадові особи служби звільняються згідно загальних підстав, передбачених Кодексом законів про працю України. Служба в органах місцевого самоврядування припиняється також на підставі i в порядку, визначеному Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні”, статтею 20 Закону України „Про службу в органах місцевого самоврядування”. 

3.8. Начальник служби: 

3.8.1. Здійснює керівництво  діяльністю  служби,  несе   персональну відповідальність за виконання покладених на нього завдань.

3.8.2 Планує роботу служби i забезпечує виконання перспективних i поточних планів роботи.

3.8.3. Визначає завдання i розподіляє обов’язки між працівниками служби. Аналізує результати роботи. Вживає заходів щодо підвищення ефективності діяльності служби, забезпечує підвищення ділової квалiфiкацiї працівників служби. Контролює стан трудової та виконавчої дисципліни в службі.

3.8.4. Звітує перед головою Неполоковецької селищної ради про виконання покладених на службу завдань.

3.8.5. Вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях виконавчого комітету питань, що належить до компетенції служби, та розробляє проекти відповідних рішень.

3.8.6. За необхідності бере участь в роботі сесій селищної ради, в засіданнях виконавчого комітету та інших заходах, що проводяться селищною радою та виконавчим комітетом.

3.8.7. Представляє інтереси служби у взаємовідносинах з іншими виконавчими органами селищної ради, зі службою у справах дітей обласної держадміністрації, підприємствами, установами та організаціями – за дорученням голови селищної ради.

3.8.8. Видає у   межах   своєї  компетенції накази,  організовує  і контролює їх виконання.

3.8.9. Проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень служби.

3.8.10. Розпоряджається коштами у межах затвердженого кошторису на утримання служби.

 4.Відповідальність служби

 4.1. Всю повноту відповідальності за належне виконання покладених цим Положенням на службу завдань і функцій несе начальник  служби. 

4.2. Відповідальність працівників служби встановлюється посадовими інструкціями.