1. Виховна діяльність закладу

 Пріоритетним напрямом виховання у 2019/2020 навчальному році є формування в учнів ціннісного ставлення до суспільства та держави, які проявляються в таких якостях: самосвідомість, національна свідомість, патріотизм, правосвідомість, політична культура тощо. А стрижнем виховного процесу є національно – патріотичне та громадянське спрямування.

Колектив закладу керувався головним завданням – виховати морально здорову, духовно багату, різнобічно розвинуту людину, яка поважає й любить рідну землю, культуру свого народу; громадянина правової держави, який знатиме й поважатиме закони, любитиме Україну, орієнтуватиметься в сучасному політичному житті й буде готовий працювати заради процвітання своєї Батьківщини.

Протяго  2019/2020 навчального року у виховній роботі закладу підвищено рівень національного, патріотичного виховання та превентивної роботи.    В основу діяльності закладу покладено принцип гуманізму, демократизму, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання.

Виховна робота  була спрямована на вирішення таких завдань:

• створення умов для розумового, духовного, морального, фізичного розвитку учнів;

• турбота про здоров'я учнів, пропаганда здорового способу життя;

• естетичне, екологічне та трудове виховання як одна з складових підготовки учнів до дорослого життя;

• продовження сумісної роботи психолого-педагогічної служби з педагогами, учнями, батьками;

Всі класні керівники багато уваги приділяють своїм учнівським колективам, індивідуальній роботі з дітьми, організації позаурочної пізнавальної діяльності, укріпленню контактів з батьками, взаємодії з учителями – предметниками.

Тема Першого уроку 2019/2020 н.р. - «Всі ми діти України, пишаємося цим» та «Діти об’єднують Україну»

Мета уроку - формування в учнів розуміння єдності й цілісності України, її багатонаціонального народу як національної ідеї розвитку вільної, незалежної, демократичної та заможної держави.

Під час уроку у 1-11 класах класними керівниками були реалізовані такі завдання:

- ознайомлення учнів з основними історичними подіями становлення державності України;

- формування відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу;

- формування та готовність служити Батьківщині своєю працею;

- виховання поваги до державних символів, шанобливе ставлення до традицій українців та представників інших національностей, що населяють країну.

Форми і методи проведення Першого уроку були різноманітними і стали творчим доробком кожного класного керівника, обиралися вони з урахуванням вікових та психологічних особливостей учнів.

Класні керівники 1-11 класів акцентували  увагу на тому, що патріотизм – це звичайний стан повсякденного життя людини, який виявляється не тільки під час надзвичайних ситуацій, а і у прагненні жити в Україні, розумінні необхідності дотримання конституційних та правових норм, володінням державною мовою, шанобливим ставленням до історії, культури та традицій українського народу.

З метою формування основних понять про народ, націю, суспільство, державу, активної громадянської позиції та відповідальності за долю рідного села, України; виховання почуття єдності власної долі з долею Батьківщини в закладі  проведено:

- уроки грамотності на тему: «Грамотність – запорука успіху людини» та уроки пам’яті трагедії Бабиного Яру;

- тематичні бесіди на тему: «Мужність партизанська» (22.09 – День партизанської слави), години державності «Єдність народу – запорука благополуччя та добробуту держави»;

 - проведено загальношкільну лінійку«Ми за Мир!» тафлешмоб «Нам потрібне мирне небо», лінійка до Дня українського козацтва, захисника України, лінійка – реквієм «Загиблих душі, Господи, прийми» у супроводі мелодії пісні «Пливе кача…», лінійка - памяті «Гортаючи сторінками історії» (до дня пам’яті жертв голодомору та політичних репресій), лінійка до Дня Соборності України та Дня бою під Крутами.

- учнями 10 класу та класним керівником Биліною Н.Е. проведено захід 

«Герої не вмирають…Просто йдуть..» та написано диктант до Дня української писемності та мови (09.11) Також учні 10 класу працювали над проектом «Ми – патріоти»

- організовано круглий стіл  «Козацтво в історії української держави» та посвята «Козацькому роду-нема переводу»

-участь у Всеукраїнській акції «Засвіти свічку»

- брейн-ринг «Знавців історії, культури, традицій свого  народу «Моя Україна» доДня збройних сил України (06.12);

- виховний захід до Дня Героїв Небесної Сотні (учні 9-А класу, класний керівник Стефюк М.І. ).

Національно-патріотичне виховання є складовою виховного процесу, головною метою якого є набуття молодими громадянами соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави. Саме тому учні та вчителі  нашої школи взяли активу участь в благодійних патріотичних акціях під час яких була зібрана допомога воїнам АТО:

«Смаколики для захисника України» та «Напиши листа солдату» подяка учням та батькам висвітлена у районній газеті «Вільне життя» від  Кіцманського волонтерського центру.

З метою ціннісного ставлення до себе, культури здоров’я у закладі були проведені заходи:

  • профілактичний захід «Урок»
  • місячник «Увага! Діти на дорозі!» та загальношкільна лінійка з безпеки руху.

Організовано та проведено педагогами-організаторами Бордун І.І. та Мегерою О.Я. загальношкільну лінійку «Історія Олімпійських ігор» та Олімпійського уроку «Діти – олімпійська надія України», класними керівниками початкової школи проведено конкурси, вікторини знавців історії Олімпійського руху.

Учні 11 класу працювали над проектом «Спорт – це круто»

Класним керівником Никифорук Л.І. та учнями 8 класу проведено захід «Добро починається з тебе»

Учні 9 класу працювали над проектом  «Здоровим бути - модно» та 8 класу «Всі діти рівні»

У зв’язку із епідеміологічною ситуацією, яка склалася в державі, учні закладу взяли участь в онлайн акції під хештегом #Буковинськамолодьобираєздоров’я.

З метою ціннісного ставлення до природи, відповідальності за стан її збереження, залучення школярів до громадської діяльності, спрямованої на захист оточуючого середовища, знань про сучасні проблеми екології, розуміння кожним учнем найголовнішої  проблеми людства – проблеми виживання, яке стосується не тільки людей, а й кожної істоти на Землі, з учнями проведено заходи:

  • озеленення класних кімнат «Квіти залишки раю на землі»
  • заходи до Всесвітнього дня тварин (03.10)
  • виготовлення поробок «Брати наші менші»
  •  бесіда «Тварини — не іграшки»
  • виготовлення годівничок для зимуючих птахів
  • акція « Нагодуй  птахів»

З метою  ціннісного ставлення до мистецтва для учнів закладу проведено:

  • святкову лінійку «Срібний дзвоник кличе в клас»;організована педагогом-організатором Бордун І.І.

- «Нам 55» святковий концерт до дня народження закладу підготовлений та проведений адміністрацією, вчителями та учнями закладу;

- день Святого Миколая – свято несподіванок учні 3 клас та класний кекрівник Плешко Т.І.

  • виставка на підвіконні «Новорічна феєрія» підготовлена класними керівниками та учнями закладу;

- калейдоскоп новорічних свят;

- «Школа має честь запросити»;

- свято до Міжнародного дня жінки «Фараони» (учні 9-Б класу, класний керівник Савка Н.Ю.);

- онлайн акція під хештегом #Писанкачелендж.

- онлайн конкурс #Дефілеувишиванці.

З метою ціннісного ставлення до праці та поняття професійного самовизначення проведено класними керівниками бесіди  «Навчання – твоя голова, а праця для блага Батьківщини», «Усі професії потрібні, усі професії важливі ...»,«Скибочка хліба». Виготовлення поробок для оформлення новорічної ялинки та зимових композицій.

Сьогодні, вибір професій -  завдання досить складне й серйозне.Для кожної молодої людини вибір професії – друге народження, яке багато в чому визначає подальшу долю. Важливо, щоб учнівська молодь була готова до цього відповідального кроку.

З метою формування в учнів об’єктивного підходу до професійного виборуПроводилась профорієнтаційна робота з вищими навчальними закладами міста Чернівці.

 Головним завданням закладу є формування і розвиток високоінтелектуальної, свідомої особистості з громадянською позицією, готової до конкурентного обрання свого місця в житті, тому виховання органічно поєднується з процесом навчання дітей, оволодінням основ наук, багатством національної і світової культури.

Аналіз виховних заходів показує, що виховна робота  проводиться на належному рівні. У класах створюються сприятливі умови для інтелектуального, духовного, морально-етичного, фізичного розвитку школярів. Учням надається можливість реалізувати власні творчі здібності в різних видах діяльності: ігровій, фізично-оздоровчій, суспільно-корисній, національно-громадській, навчально-пізнавальній та духовно-етичній.

 Однак всім потрібно попрацювати  над покращенням поведінки учнів і запізнення на уроки та взагалі відвідування навчальних занять учнями, долучати до даної проблеми закладу, батьків, громадськість.

Успіх виховного процесу залежить від стосунків між педагогом і учнем, які повинні будуватися на підставі співдружності і ділового партнерства. Вчитель і учень – рівноправні суб’єкти освітньої діяльності. Тому слід більшу уваги приділяти стимулюванню внутрішньої і зовнішньої активності учнів, їх оптимальної участі в суспільній діяльності у справі виховання.

Система профілактичної роботи щодо попередження правопорушень, шкідливих звичок серед учнів.

Зараз актуальним стає питання виховання правової культури. З метою підвищення рівня правової освіти та виховання учнівської молоді, стійкого негативного відношення школярів до алкоголю, наркотиків, тютюнопаління, ранньої профілактики шкідливих звичок та правопорушень серед неповнолітніх, повноцінного розвитку дітей і молоді, охорони та зміцнення їхнього здоров’я у школі постійно проводяться виховні профілактичні заходи щодо належного виховання молодого покоління, тому створено певну систему правової освіти та виховання. Робота у цьому напрямку здійснюється згідно нормативно-правовим документам, які зберігаються у папках, відповідно до номенклатури справ.

Основними завданнями формування правосвідомості у 2019/2020 навчальному році було:

- формування і розвиток у дітей та шкільної молоді міцних переконань і потребу поводити себе згідно з моральними нормами, які склалися в суспільстві;

- формування цілісної моральної особистості з розвинутими гуманістичними рисами: доброта, чуйність, милосердя, увага, толерантність, совість, чесність, справедливість, людську гідність, повагу і любов до людей, правдивість, скромність, сміливість, мужність. 

У закладі розроблено наскрізну систему бесід та тематичних годин з морально правового-виховання. Пройшов конкурс листівок та газет з етики поведінки. Під час виховних годин класні керівники застосовували активні методи роботи, використовували методику колективної творчої діяльності.З метою правового виховання, формування громадянина України, формування громадських та соціальних рис особистості, виховання поваги до державних та національних символів України в закладі та класних кімнатах створено «Куточок Української державності»  

Питання з профілактичної роботи з попередження правопорушень та злочинів серед учнів розглядалися: на нарадах при директорові, на засіданнях методичного об’єднання класних керівників, загальношкільних батьківських зборах, на сіданнях Ради школи. Проводять рейди щодо виявлення дітей, які пропускають заняття . Ведуться протоколи засідань Ради профілактики. У закладі наявні особові справи дітей облікових категорій, де зберігаються відповідні документи, які підтверджують статус дитини, акти обстеження житлово-побутових умов, характеристики, особисті документи опікунів, наявність єдиного квитка. Обстеження житлово-побутових умов проводиться протягом навчального року та за потреби.

Практичний психолог  закладу  Боднар Л.І. вела систематичну роботу з дітьми групи «ризику», соціально незахищених категорій. У неї складено план роботи з дітьми, розроблено план індивідуальної роботи з учнями, які потребують особливої уваги, ведеться діагностування класних колективів, проводиться анкетування, індивідуальні бесіди.  Усі заходи сприяють поліпшенню умов навчання, розвитку та виховання дітей. З учнями школи, схильними до девіантної поведінки та пропусків навчальних занять без поважних причин, проводиться планомірна робота щодо охоплення їх навчанням та позашкільною освітою .

У школі наявна Рада профілактики, затверджено Положення, де визначено критерії про постановку учня на внутрішньошкільний облік; план Ради профілактики. Під час засідань Ради профілактики ведуться протоколи.

В школі створено систему профілактичної роботи, а саме:

Первинна профілактика:

- здійснювався контроль за відвідуванням учнями школи ;

- розроблено правила для учнів;

- проводився цикл бесід на правову тематику.

Вторинна профілактика:

- у школі створена рада профілактики, яка збиралася 4 рази на рік. На своїх засіданнях вона розглядала питання роботи з учнями, схильними до правопорушень; було залучено для консультації батьків, педагогів, вивчалося виконання учнями внутрішньошкільного розпорядку та правил для учнів; розглядалися випадки порушення дисципліни в закладі, сім’ї та поза ним;

- в межах учнівського комітету працювала комісія дисципліни і порядку, яка стежила за дотриманням правил поведінки учнів в урочний час - учнів школи було охоплено тимчасовими і постійними дорученнями;

- проводилася систематична робота з дітьми.

Для дієвої роботи з учнями, які відносяться до «групи ризику», складено план спільних дій зі службою у справах дітей, відділом кримінальної міліції у справах дітей, в школі на початок навчального року проводиться діагностування класного колективу, для вияву дітей, які схильні до порушення шкільної дисципліни та правопорушень. Завдяки цьому діагностуванню є можливість попередити правопорушення учнями та взяти під контроль педагогічного колективу учнів, які схильні до правопорушень, або мають шкільну дезадаптацію.

Правоосвітня робота охоплювала  як учнів, так і їхніх батьків, а також учителів.

Була організована спільна робота педагогів, батьків та учнів. Батьки залучалися до участі в загальношкільних та класних заходах. Також у школі двічі на семестр проводилися батьківські збори. Класні керівники вели спостереження за учнями з девіантною поведінкою, проводили індивідуальні бесіди як з учнями, так і з їх батьками, відвідували учнів вдома.

Екскурсія як форма виховання

Слово «екскурсія» латинського походження, воно означає "вилазку", відвідування якогось місця чи об'єкта з метою його вивчення.

Існує надзвичайно багато визначень поняття «екскурсія» в педагогіці.

Екскурсія – одна з благодатних форм виховної роботи, що сприяє розвитку допитливості, розуму, творчої уяви, пізнавальної активності учнів, вихованню любові до Батьківщини і народу.

Екскурсія — це така форма навчання, при якій учні сприймають і засвоюють знання шляхом виходу до місця розміщення об'єктів, які вивчаються (природи, заводів, історичних пам'яток), і безпосереднього ознайомлення з ними.

Екскурсії надзвичайно дисциплінують учнів, тому що потрапивши в невідоме місто необхідно бути дуже уважним, щоб, по-перше, отримати якнайбільше інформації про екскурсійні об’єкти, а по-друге, щоб елементарно не загубитися.

В цьому році були організовані екскурсії класними керівниками:

6 класу Савкою Вітою Миколаївною та 7 класу Шапкою Мариною Івановною та 8 класу Никифорук Лесею Іванівною до Хотинської фортеці, та Кам'янця Подільського.

На мою думку, екскурсії є надзвичайно важливим елементом виховної роботи з учнями, адже вони сприяють не тільки розширенню світогляду учнів, ознайом лен ню з новими об’єктами, але й сприяють вихованню культури поведінки в громадсь ких місцях.

Але в організації виховної роботи закладу були певні недоліки: потребує подальшого розвитку робота зі шкільного самоврядування; робота певних класних керівників має формальний характер; недостатньо велась робота зі створення бази методичних матеріалів розроблених класними керівниками.

  1. Психологічна служба

Психологічна служба закладу є одним із компонентів цілісної системи освіти. Метою її діяльності є захист  психологічного здоров’я  дітей шкільного віку. Головним  завданням служби є сприяння психічному, психофізичному і особистісному розвитку школярів.  На сьогоднішній день психологічний супровід – це  особлива форма здійснення соціальної і  психологічної допомоги учням, батькам, педагогам. Систематичне спостереження за розвитком учнів в ході навчально-виховного процесу, динамічне, комплексне, всестороннє і цілісне вивчення дитини розглядається як основа психологічного супроводу навчального процесу. Головне завдання психологічної  підтримки дитини – допомогти пізнати самого себе, сприяти саморозвитку, збереженню психологічного здоров’я, покращення навчальної мотивації, уваги, пам’яті, мислення.

Практичний психолог, соціальний педагог закладу здійснює свою роботу відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України, за річним та щомісячним планом роботи  (наказ від 27.08.2000 № 1/9-352  додатки 1-2), на виконання Закону України «Про освіту», Положення про психологічну службу у системі освіти України (наказ Міністерства освіти і науки України від 22 травня 2018 року № 509, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 липня 2018 року за № 885/32337), листа МОНУ від 24.07.2019 № 1/9-477 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України»), відповідно до пункту 2.4 наказу Міністерства освіти і науки України від 08.08.2017 № 1127 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2020 року», Етичного Кодексу соціального педагога, Етичного Кодексу психолога та інших нормативних документів і методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки.

Проблема, над якою  працює практичний психолог, соціальний педагог: «Формування особистості через психологізацію батьків». Сучасна сім'я розвивається в умовах якісно нової суперечливої  суспільної ситуації. З одного боку, спостерігається поворот суспільства до проблем сім'ї, розробляються і реалізуються комплексні цільові програми із зміцнення та підвищення її значущості у вихованні дітей. З іншого боку, спостерігаються процеси, які призводять до загострення сімейних проблем. Це, перш за все, падіння життєвого рівня більшості сімей, проблеми економічного, а часом і фізичного виживання,  це посилило самоусунення багатьох батьків від вирішення питань виховання і особистісного розвитку дитини.

Психологічний супровід навчального процесу проводиться за різними напрямками: психодіагностична робота за планом та дослідження  проблемних питань, корекційно – розвивальна робота, робота з підлітками із девіантною поведінкою та дітьми, які навчаються в інклюзивних класах, профорієнтація старшокласників, індивідуальні та групові консультації, психологічний аналіз уроків, психологічна просвіта вчителів та батьків.

Результати моніторингу адаптації здобувачів освіти 1, 5, 10 класів до навчання в закладі вказують на середній рівень соціальної адаптації учнів 5 і 10 класів та неконструктивну самооцінку підлітків. Першокласники встигають адаптуватися за І семестр завдяки систематичній роботі із учнями, батьками та вчителями.  

Так, за результатами вивчення процесу адаптації першокласників до школи («Опитувальник для визначення рівня адаптації дитини до школи») Л.Ковальова, Н.Тарасенко), Методика  «Будиночки» (О.Орєхова), Проективна методика «Малюнок сім’ї»)  за 1-й семестр 87% дітей встигають адаптуватися і позитивно ставляться до школи, у 13% дітей процес адаптації затягується. Психолого-педагогічні практикуми для батьків щодо адаптації першокласників до школи доводять свою необхідність, бо сприяють пристосуванню дітей до навчання у закладі та допомагають встановити більш тісний зв'язок батьків зі школою.

Ситуацію у колективах п’ятих класів допомагають зрозуміти соціометричні дослідження та аналіз соціально – психологічної адаптованості (Методика Фурмана «Діагностика особистісної адаптації школярів», Проективна методика «Дерево».), які показали, що 72% учнів п’ятих класів адаптовані до школи, а 28% - складають “групу ризику” учнів, що можуть бути неадаптованими до школи. Тому п’ятикласники особливо потребують допомоги і підтримки у становленні особистості і налагодження позитивних стосунків між собою.

Певні зміни, що відбуваються у юнацькому віці, впливають на самооцінку та психологічний комфорт старшокласників.з учнями 10 класу проведено наступні дослідження: Методика дослідження соціальної адаптованості., Тест «Малюнок дерева», Методика «Ціннісні орієнтири молоді».

З метою виявлення дітей «групи ризику» серед здобувачів освіти 7, 9-х  класів проведено опитування за наступними методиками: Методика первинної діагностики та виявлення дітей «групи  ризику» (М.І.Рожков, М.А.Ковальчук), Методика «Шкала тривожності» (Тейлора), Визначення показників і форм агресії за методикою А.Басса та А.Дарки (адаптація О.Осницького).

Щорічно здійснюється моніторинг щодо обізнаності дітей та підлітків з питань ВІЛ/СНІДу та    стану вживання учнівською молоддю наркогенних речовин, тютюну та алкоголю. Здійснюється профілактика суїцидальних тенденцій серед здобувачів освіти 8-9 класів. ( Методика визначення схильності до суїцидальної поведінки (М.Горська), Опитувальник «Багатовимірна модель BASIC PH», Проективна методика «Людина під дощем»).

 Проводиться консультування з підлітками щодо виявлення проблем в сім’ї та закладі, які можуть формувати девіації  у  поведінці, міжособистісні, шкільні, самооціночні  проблеми учнів.

Робота по профілактиці правопорушень здійснювалася за комплексною програмою профілактики злочинності і проводилася у тісній співпраці практичного психолога та класних керівників. Робота ведеться у декількох напрямках: організаційно – методичний; профілактичний («Не смійся з мене: просвітницько-профілактична програма тренінгових занять» для здобувачів освіти 3-4 класів). Групові заняття за програмами: «Попередження булінгу в учнівському середовищі» (автор: Сербин В.Ю.); «Вчимося розуміти і поважати інших» (автори: Бечка О.В., Максимюк І.М.); «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» (6-11 класи); корекційний  «Перший разу п’ятий клас» Романовської Д. і Т.Шпортій в 5-х класах; факультатив «Вирішуємо конфлікти та будуємо мир навколо себе» у 9-х класах, гурток «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації» у 8 класі.  Робота з дітьми, які потребують особливої уваги практичного психолога: програма «Знаю, розумію, дотримуюсь» (Боднар Л.І.), «Програма соціально-психологічної корекції девіантної поведінки у підлітків» Л.Рачковської); консультативний (надання індивідуальних консультацій підліткам з девіантною поведінкою та батькам соціально – неадаптованих дітей); діагностичний.

     Просвітницька робота ведеться практичним психологом, соціальним педагогом із різним контингентом слухачів (здобувачі освіти, вчителі, батьки). Психологічна просвіта батьків, діти яких навчаються в інклюзивних класах – круглий стіл «Розуміння інклюзії - рівність прав».; Психолого-педагогічний семінар “Професійний педагог в умовах НУШ ”;  Психолого-педагогічний консиліум «Результати адаптації здобувачів освіти 5-х класів до нових умов навчання»; Психолого-педагогічний семінар  «Стереотипи у свідомості вчителя та етичні установки щодо їх подолання»; Психологічна просвіта педагогічного колек­тиву й батьків щодо особливостей вихован­ня дітей та поширення насильства серед підлітків. Профілактика суїцидальних намірів: тренінги з батьками та здобувачами освіти «Життя – найвища цінність», «Плануємо майбутнє».

    З метою формування навичок здорового способу життя, профілактики шкідливих звичок, розширення знань учнів щодо збереження здоров’я проведено круглі столи, конференції, перегляд відеоматеріалів, створення  газет та колажів.

Для профілактики насилля в учнівському середовищі проведено конференцію «Жорстокість та насильство в дитячому колективі». Декада «16 днів проти насильства»: години спілкування, диспути, відео лекторії «Ми проти насильства», конференція «Профілактика булінгу серед підлітків», круглий стіл «Жертви мовчання», прес-конференція «Стоп-булінг», дебати на тему «Відповідальність підлітків за правопорушення та булінг в шкільному середовищі» (9-11 кл.), тренінг «Захист дітей від насильства» (8 кл.), перегляд відеороликів, виготовлення стіннівок. Уроки-квести на тему: «Тест Білборда та кохання в інтернеті для здобувачів освіти 8-10 класів. Круглий стіл з педагогами  «Булінг в закладі: як запобігти?».

Проведено виховні години та години спілкування на теми: «Безпечний інтернет: правила поведінки», «Вчимося вирішувати конфліктні ситуації», «Твої права та обов’язки, дитино», «Життя – найвища цінність», «Поважаючи себе - поважай інших», «Для чого живе людина», «Ми і наші звички», «Що є цінного в житті людини», «Щастя людське», «Коли межу дозволеного переступає підліток», «Змінюючи себе, ми змінюємо ставлення до себе» , «Любов у моїй сім’ї», «Ідеальний друг. Правила дружби», « Я і моє здоров’я», «Як побороти стрес і депресію»…

На запит батьків проводяться консультації на теми: «Взаємостосунки «батьки-діти», «Внутрішній світ підлітка», профконсультації, профілактика насильства в учнівському середовищі, профілактика суїцидальних намірів, психолого-педагогічний супровід  випускників до ЗНО, вікові особливості та багато іншого.

Для вивчення професійних нахилів проведено наступне  тестування здобувачів освіти 9 і 11 класів: Диференційовано-діагностичний опитувальник інтересів – ДДО (за Є.Клімовим), Карта інтересів, Визначення типу темпераменту за методикою Г.Айзенка. Надавалась допомога у професійному самовизначенні шляхом індивідуальних бесід зі старшокласниками з проблем професійного вибору.