Самооцінювання

діяльності Оршовецького закладу загальної середньої освіти

 І-ІІІ ступенів

за 2022/2023 н.р.

 







В.о.директора закладу

Мельничук Світлана Іванівна

1. Освітнє середовище закладу освіти

Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне освітнє середовище.

На території закладу освіти розташовано заклад освіти, спортивний зал  та господарські приміщення.

Облаштування приміщень закладу не створює загрози травмування учнів та працівників (неслизька підлога, належним чином встановлені меблі у навчальних кабінетах, незагромаджені коридори, сходові клітини) .

Облаштовано 2 комп’ютерних класи для учнів 1-11 класів, є доступ до мережі Інтернет. Результати опитування свідчать, що здобувачі освіти поінформовані щодо безпечного використання мережі Інтернет.

Оршовецький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів забезпечений навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням, що необхідні для реалізації освітніх програм. Навчальні кабінети початкових класів, української мови та літератури, зарубіжної літератури, англійської мови, історії, правознавства, фізики, хіміко-біологічний, математики, інформатики, кабінет трудового навчання та обслуговуючої праці, спортивний зал частково обладнані засобами навчання відповідно до вимог законодавства та освітніх програм.

Здобувачі освіти та працівники обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх.

У Оршовецькому закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів проводяться навчання/інструктажі педагогічних працівників, здобувачів освіти та обслуговуючого персоналу.

У разі нещасного випадку педагогічні працівники та керівництво закладу діють у встановленому законодавством порядку.

Сестрою медичною закладу освіти, відповідно до розробленого плану, з педагогічними працівниками проводяться тренінгові заняття з питань надання домедичної підготовки здобувачам освіти. У наявності план, розробки відповідних занять.

У закладі особлива увага приділяється організації харчування.    

Для чіткої роботи у сфері булінгової профілактики існує низка документів. Важливе значення для визначення ефективності антибулінгової програми та визначення показника учнів, які вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним є опитувальник, результатами якого є: у закладі не зафіксовано фактів булінгу (цькування), за результатами опитування 52% здобувачів освіти не зазнавали приниження у закладі освіти, в 33% учнів виникали поодинокі конфлікти, які не мали ознак булінгу.  7% здобувачів освіти постійно відчувають цькування.

У закладі освіти оприлюднено правила поведінки для учнів, спрямовані на формування позитивної мотивації в поведінці. Усі учасники освітнього процесу ознайомлені з ними та більшість дотримується їх.

Переважна більшість здобувачів освіти та їх батьки поінформовані закладом освіти щодо безпечного використання мережі Інтернет. Систематично ведеться робота на годинах спілкування, уроках, загальношкільних батьківських зборах, про що свідчать результати анкетування.

Приміщення та територія закладу освіти облаштовані з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування.

У закладі освіти формуються наскрізні навички здорового способу життя та екологічно доцільної поведінки в здобувачів освіти в освітньому процесі.

Бібліотека закладу освіти використовується не лише для зберігання літератури. Періодично в закладі проводяться бібліотечні уроки, готуються книжкові виставки до заходів, знаменних та пам’ятних дат.

          Відвідування.У закладі створено систему роботи щодо обліку відвідування учнями навчальних занять.

  • Класні керівники ведуть щоденний облік відвідування учнями навчальних занять, про що роблять відмітки на відповідній сторінці класного журналу і в журналі обліку відсутності учнів на заняттях.
  • В особових справах учнів зберігаються документи, що пояснюють причини пропуску учнями навчальних занять.
  • Усі пропуски навчальних занять підтверджені довідками про хворобу або записками від батьків про причини пропусків.
  • Ведеться суворий контроль за дітьми соціально незахищених категорій. У телефонному режимі вияснюється причина відсутності учнів.
  • У закладі активно працює Рада профілактики правопорушень, головна мета діяльності якої - залучення здобувачів освіти  до навчання, корекція девіантної поведінки. На засідання Ради запрошуються батьки учнів, схильних до запізнень на уроки, батьки здобувачів освіти із сімей зі складними життєвими обставинами, які безвідповідально ставляться до контролю за відвідуванням  дітьми навчальних занять.

Відсоток відвідування:

  • 1 клас – (вчитель Гоголь Г.Е.) - 87% відвідування;
  • 2 клас – (вчитель Плешко Т.І.) – 84% відвідування;
  • 3 клас – (вчитель Тулівська М.В.) – 90,5% відвідування;
  • 4-А клас – ( вчитель Кибич С.Д.) - 92% відвідування;
  • 4-Б клас – (вчитель Гарас Н.П.) - 93% відвідування.
  • 5-А клас (класний керівник Савка Н.Ю.) – 88 %;
  • 5-Б клас (класний керівник Лемко І.П.) – 88 %;
  • 6 клас ( класний керівник Биліна Н.Е.) – 84 %;
  • 7 клас ( класний керівник Даскалюк Р.Д.) – 89%;
  • 8-А клас ( класний керівник Боднар Л.І.) – 85 %;
  • 8-Б клас ( класний керівник Шапка С.М.) – 81%;
  • 9-А клас ( класний керівник Стефанчук М.І.)– 82%;
  • 9-Б клас ( класний керівник Савка В.М.) –  89%.
  • 10 клас ( класний керівник Шапка М.І.) – 81 %;
  • 11 клас (класний керівник Никифорук Л.І.) – 75 %.

 

Виховна робота

Пріоритетним напрямом виховання у 2022/2023 навчальному році є формування в учнів ціннісного ставлення до суспільства та держави, які проявляються в таких якостях: самосвідомість, національна свідомість, патріотизм, правосвідомість, політична культура тощо. А стрижнем виховного процесу є національно-патріотичне та громадянське спрямування.

Пріоритетними напрямками   виховної роботи в закладі були:

-        Національно-патріотичне виховання;

-        Робота з обдарованими учнями;

-        Розвиток творчої особистості;

-        Формування навичок здорового способу життя;

-        Роботи з профілактики дитячого травматизму;

-        Робота з профілактики правопорушень.

Виховна робота в закладі спрямована на виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», основних аспектів Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року. Виконувались основні засади Концепції національної системи виховання дітей та молоді у національній системі освіти, положення програми Міністерства освіти та науки України «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 кл. загальноосвітніх навчальних закладів України», Концепція громадянського виховання, національна Програма патріотичного виховання та інші.

Виховна робота в закладі має чіткий та цілеспрямований характер, що дає можливість здійснювати плідну діяльність з реалізації основних завдань:

1.    Гуманізація виховного процесу, що виражається у створенні умов для всебічного розвитку особистості, для спонукання її до самоаналізу, самооцінки, саморозвитку, самовиховання.

2.    Підтримка та укріплення шкільних традицій, що сприяють створенню загальношкільного колективу.

3.    Удосконалення методичної майстерності класного керівника, спроможного  компетентно  здійснювати виховну діяльність.

4.    Розвиток учнівського самоврядування.

5.    Проведення інформаційно-розʼяснювальної роботи серед учасників освітнього процесу щодо заходів, направлених на запобігання поширення гострої  респіраторної хвороби COVID-19.

6. Проведення інформаційно-розʼяснювальної роботи серед учасників освітнього процесу щодо дій, під час повітряної тривоги.

Згідно Концепції національно-патріотичного виховання виховна робота спрямовувалась на основних напрямах патріотичного та громадянського виховання.

Питання виховної роботи в закладі розглядались:

- на нарадах при директорові

на педрадах

- на методичних об'єднаннях  класних керівників

Згідно з річним планом роботи закладу педагогічний колектив продовжував працювати над виховною проблемою: «Духовне взаємозбагачення учнів, учителів, батьків на засадах гуманізму, патріотизму, християнської моралі в умавах сучасних модернізаційних змін»

Тема Першого уроку - «Ми українці: честь і слава незламним!». Обираючи тему, вчителі враховували актуальність проблематики.

З метою формування основних понять про народ, націю, суспільство, державу, активної громадянської позиції та відповідальності за долю рідного села, України; виховання почуття єдності власної долі з долею Батьківщини в закладі  проведено:

- До Всесвітнього дня Миру, що відзначається 21 вересня, учні закладу долучились до акції «Долоньки миру». Також асистентом вчителя, Стадник О.К., проведено годину інформування «Ми прагнемо миру в Україні» з учнями 5-А класу. Класний керівник 1 класу,  Гоголь Г.Е. , провела відкриту годину «Діти України за мир». Учні 2 класу долучились до акції «Розмалюй мирну планету» - класний керівник Плешко Т.І.

-До роковин Бабиного Яру класні керівники 5-Б та 6 класу провели відкриті виховні години.

-Вчитель 1 класу долучилась до всеукраїнської акції допомоги ЗСУ «Смілива гривня».

- Напередодні Дня українського козацтва та Дня Захисника України, з метою популяризації українських традицій, любові до рідної землі у закладі було проведено:

· виставку малюнків «Мій рідний край»;

· уроки мужності до Дня захисника України;

· Заходи до Дня Збройних Сил України.

- Організовано діяльність гуртка Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)

- 21 листопада до Дня Гідності і Свободи в школі було проведено класним керівником 8-А класу, Боднар Л.І. тематичний виховний захід, учні переглянули документальні фільми про події на Майдані.  Класний керівник 2 класу, Плешко Т.І провела виховну годину на тему «Вільні творити майбутнє».

- Учні закладу приєдналися до марафону вітальних листівок «Тепло долонь і серця Тобі, мій Герою» до Дня захисників і захисниць України та написали листи воїнам, долучилися до акції «Смаколики для захисників». Під керівництвом Савки  Надії Юліанівни  виготовили поробки-обереги воїнам.

- У закладі проходив  благодійний ярмарок на підтримку Збройних сил України, де зібрали понад 30 тисяч гривень. Усі зібрані кошти передані на потреби ЗСУ. 

- До дня української писемності та мови Лемко І.П. виготовила з учнями 11 класу лепбук про українську мову,  учні 5-Б класу підготували інсценізацію казки «Суржик та Жаргон у гостях у Мови», учні 1 класу взяли участь у конкурсі малюнків, а учні 5-А, 5-Б та 6 класів розгадували мовознавчі ребуси. Вчитель початкових класів Кибич С.Д, провела зі своїми учнями захопливу мовно-літературну вікторину.

- До дня волонтера РУС організували допомогу родинам переселенців, які проживають у нашому селі, долучилися до благодійної допомоги воїнам та людям похилого віку.

-Педагогом-організатором Бордун І.І. організовано челендж «Цитую Сковороду», у рамках обласної інформаційної кампанії «Сковороді 300».

- З метою гідного вшанування пам’яті жертв геноциду українського народу в роки голодомору 1932-1933 р.р. для учнів проведено ряд відповідних заходів, під час яких школярі дізналися про причини, початок та наслідки страшної трагедії. Також підготовлено тематичну виставку літератури та документів.

- Учнями 7 класу та класним керівником Даскалюк Р.Д. проведений захід «Вишиванка єднає серця українців» до Дня Єднання.

- Класним керівником 2 класу Плешко Т.І. проведено відкриту виховну годину на тему «Україно – твоя сила в єднанні».

- Учнями 9-Б класу та класним керівником Савкою В.М. проведений захід до Дня Героїв Небесної Сотні.

- До річниці війни в Україні вчителем історії Стус І.І. проведений захід «Незламні».

-Спільними зусиллями педагогів у закладі відкрито стіну пам’яті героям нашого села, які загинули на війні.

- Учнівським самоврядуванням проведено тиху акція «Ангели пам’яті», та акцію «Ангели Небесного Легіону».

- Рій Січовики взяли участь у фестивалі-огляді «Ватра-2023» під назвою «Звитяга Нескорених».

- До Дня Пам’яті та Примирення РУС підготували відео про жертв Другої Світової Війни.

- Стус Інна Іванівна взяла участь у проєкті «Моя родина унікальна».

- Всі класні колективи активно відзначили День вишиванки та підготували відео сюжети.

Педагогічний колектив школи проводить значну роботу по правовому та моральному вихованню учнів. Учителі на уроках і виховних годинах прищеплюють повагу до Конституції України, державних символів, прав і свобод громадян.

З метою ціннісного ставлення до себе, культури здоров’я у закладі проводиться робота з попередження дитячого травматизму серед учнів. Проведено планові бесіди, інструктажі. Із метою активізації роботи з попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму та запобігання бездоглядності серед неповнолітніх, у вересні було проведено Всеукраїнські рейди: «Урок» та «Увага! Діти – на дорозі!», Тиждень безпеки дорожнього руху, олімпійський тиждень, тиждень безпеки життєдіяльності. Заступником директора ВР Плешко О.В. організовано виступ агітбригади «Пожежний альянс» та лялькову виставу «Пожежа в лісі». Учні приєдналися до проєкту «Будь активним заради миру» для підвищення фізичної активності дітей. Учні 7 класу долучилися до челенджу #ЯуБезпеці – керівник Плешко О.В., Бордун І.І.. Учні 3, 4-А та 5-А класів взяли участь у конкурсі малюнків «Я у Безпеці». У закладі було проведено тиждень духовності. В рамкох тижня учні 9-А класу з класним керівником Стефанчуком М.І. приєдналися до благодійної акції «Будь добрим та щирим».  В закладі проведено День цивільного захисту та урок «Школа виживання» за участі ДСНС та патрульної поліції міста Чернівці.

З метою ціннісного ставлення до природи, відповідальності за стан її збереження, залучення школярів до громадської діяльності, спрямованої на захист оточуючого середовища, знань про сучасні проблеми екології, розуміння кожним учнем найголовнішої  проблеми людства – проблеми виживання, яке стосується не тільки людей, а й кожної істоти на Землі, учні нашого закладу долучитись до Всесвітнього дня прибирання «World Cleanup Day» під гаслом «Хай небо буде мирним, а Україна чистою!». РУС під керівництвом Плешко О.В. та Бордун І.І. до Дня Землі підготували відео «Збережи планету» та флешмоб «Крокую по землі». Стадник О.К. з учнями 5-А класу підготували проєкт «Екологічні проблеми землі». Вчилель біології Бордун І.І. підготувала проєк до Дня довкілля. Учні 11 класу долучилися до прибирання та озеленення території закладу. Плешко О.В. провела захід «Еко мода» присвячений проблемі забруднення планети.

З метою  ціннісного ставлення до мистецтва для учнів закладу проведено:

- РУС організовано вітальні програму для педагогів з нагоди свята працівників освіти.

- 3 грудня 2022 року виповнилось 300 років від дня народження Григорія Сковороди – видатного українського філософа, просвітителя-гуманіста, поета, музиканта, педагога, учні 5-Б класу під керівництвом Лемко І.П. виконали постер та долучились до челенджу.

-  Оршовецький заклад загальної середньої освіти під керівництвом Шапки М.І. долучився до обласної кампанії щодо відзначення 25-ї річниці польоту в космос першого космонавта незалежної України, Героя України Леоніда Каденюка «Каденюк – міць української нації».

- День Святого Миколая – «Святий Миколай в гості завітай» підготували всі класні керівники початкових класів, також РУС організовано свято для дітей воїнів ЗСУ.

- Новорічна виставка «Зимова казка на підвіконні» підготовлена учнями закладу.

- Фоточелендж #День Української Хустки

- Учнями 5-Б та 7 класу підготовлено відеопривітання з нагоди новорічних свят.

- Підготовлено відео-привітання «Школа має честь запросити».

- Учні закладу під керівництвом вчителів української літератури доєдналися до онлайн-конкурсу читців поезії Ліни Костенко та Тараса Шевченка

- Класним керівником 5-Б класу, Лемко І.П. проведено захід до дня народження Т.Г.Шевченка, а Бучко О.С. організувала літературні посиденьки.

- Савка Н.Ю. провела захід «Писанка єднання».

-Учні нашого закладу брали участь у обласному мистецькому заході «Кошик єднання».

- Класним керівником 6 класу, Биліною Н.Е. проведено виховний захід «Дорогій матусі», а учні 7 класу підготували відео привітання матерям.

- Класними керівниками 4 класів Кибич С.Д. та Гарас Н.П. проведено свято «Прощавай, початкова школо!».

- Гоголь Г.Е. проведено свято «Прощавай, Букварику».

- Цікавим та трепетним було свято останнього дзвоника в нашому закладі.

- 1 червня, на завершення навчання в закладі було весело та гучно, проведено розважальні ігри, спортивні змагання. Вчителем історії Стус І.І. організовано «Козацькі розваги» для учнів початкової школи.

Педагоги закладу разом з учнями брали участь у різноманітних конкурсах, а саме:

 

Педагог

Учень

Конкурс

Місце

Савка Н.Ю.

Городницька Ларіна

Всеукраїнський конкурс дитячої творчості «Битва жанрів»

І

Савка Н.Ю.

Плешко Михайло

«Космічні фантазії»

ІІ

Плешко Т.І.

Москалюк Анастасія

«Конкурс дитячої творчості до Дня захисників і захисниць України «Перемога»

І

Руснак А.Ю.

Ансамбль сопілкарів «Водограй»

«Україна це ми»

І

Руснак А.Ю.

Волощук Анастасія

Конкурс до Дня Незалежності

ІІІ

Руснак А.Ю.

Ансамбль сопілкарів «Водограй»

Фестиваль-конкурс «Злагода»

ІІ

Руснак А.Ю.

Шевчук Аліна

«Буковинська зіронька»

Гран-прі

Бордун І.Іг.

Тулівська Анна

Всеукраїнський конкурс дитячої творчості «Битва жанрів»

І

Бордун І.Іг.

Каралов Богдан

«Конкурс дитячої творчості до Дня захисників і захисниць України «Перемога»

І

Бордун І.Іг.

Плешко Дмитро

«Космічні фантазії»

І

Бордун І.Іг.

Гуцул Ангеліна

Всеукраїнський конкурс дитячої творчості «Чарівна осінь»

ІІ

Плешко О.В.

Ілюк Євгенія

«Душа села» екологічний конкурс

Абсолютний переможець

Стадник О.К.

Губерська Катерина

«Розквітай, моя Україно»

ІІ

Стадник О.К.

Тітик Даніла

«Платформа талантів»

І

 

Педагоги закладу Плешко Т.І., Гарас Н.П., Стадник О.К., брали участь у конкурсі «Галерея мистецтв». Боднар Л.І. взяла участь у Всеукраїнському конкурсі авторських програм «Нові технології у новій школі» у номінації «Профілактичні програми».

З метою формування в учнів об’єктивного підходу до професійного вибору проводилась профорієнтаційна робота з вищими навчальними закладами області. Учні закладу взяли участь у Всеукраїнському уроці з профорієнтації «Обери професію своєї мрії».

Здобувачі освіти Оршовецького ЗЗСО І-ІІІ ст. долучилися до Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства», підготувавши чималу кількість малюнків. Класні керівники провели змістовні години спілкування. Психологом закладу Боднар Людмилою Іллівною проведено роботу з батьками та учнями закладу, а саме: наші маленькі школярики, учні 1 класу, також долучилися до боротьби за справедливість, створивши неповторний плакат «Долоньки - НЕ для биття», до дня боротьби зі СНІДом проведено лекторій з учнями 10-11 класів, з учнями 2 класу проведено виховну годину «Я проти насилля», з учнями 11 класу проведено гру «Рожеві окуляри», з учнями 6 класу на годині спілкування «Не ведись!» говорили про безпеку в інтернеті та вчилися правил безпечного користування мережею. З учнями 8 та 9 класів обговорили проблеми насильства в сім'ї та підготували план швидких дій у випадку небезпеки.

В рамках проведення Всеукраїнської акції «16 днів проти насилля» з учнями закладу РУС було проведено лінійку «Що символізує синя стрічка?» та запропоновано до перегляду відеоролик, де діти ознайомились з історією виникнення цієї акції. Також організовано зустріч з працівниками поліції та соціальних служб.

Як писав Олександр Довженко: «...людина повинна бути Людиною...». Кожен з нас має задуматися над своїм відношенням до інших, вміти підтримати один одного, поважати людей, прислуховуватися до інших думок, поглядів. Учні 5-А класу мали змогу охарактеризувати толерантну особистість, якою повинна бути толерантна людина та прийняли участь у класній акції «Ромашка толерантності», яку організувала Стадник О.К.

З метою забезпечення відповідності діяльності школи державним стандартам та надання допомоги вчителям у підвищенні рівня виховної роботи, у закладі постійно здійснюється управління та внутрішкільний контроль за виховною роботою за системою.

Аналізуючи стан виховної роботи, варто сказати, що пріоритетними на сучасному етапі є:

- використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності та в навчально-виховному процесі;

- збереження морального, фізичного та психічного здоров’я підростаючого покоління;

- виховання патріотизму, громадянських якостей особистості;

- розвиток у дітей творчих здібностей, підтримка обдарованих дітей.

 Однак всім потрібно попрацювати  над покращенням поведінки учнів і запізненням на уроки та взагалі відвідування навчальних занять учнями, долучати до даної проблеми закладу, батьків, громадськість.

Отже, виховна система нашої школи це комплекс виховних цілей, спільність людей, спосіб життя учнівського колективу, всі аспекти якого підлягають одній меті, забезпечуючи у процесі свого функціонування досягнення заданого результату .

Стратегія нашої роботи - це дитина, яка повинна бути насамперед здоровою, володіти сучасними технічними засобами комунікації, зорієнтованою на професійне самовизначення, уміння робити вибір, знати та поважати закон, знати права свої та чужі.

 Успіх виховного процесу залежить від стосунків між педагогом і учнем, які повинні будуватися на підставі співдружності і ділового партнерства. Вчитель і учень – рівноправні суб’єкти навчально-виховної діяльності. Тому слід більшу уваги приділяти стимулюванню внутрішньої і зовнішньої активності учнів, їх оптимальної участі в суспільній діяльності у справі виховання.

 

Психологічна служба школи є одним із компонентів цілісної системи освіти. Метою її діяльності є захист  психологічного здоров’я  дітей шкільного віку. Головним  завданням служби є сприяння психічному, психофізичному і особистісному розвитку школярів.  На сьогоднішній день психологічний супровід – це  особлива форма здійснення соціальної і  психологічної допомоги учням, батькам, педагогам. Систематичне спостереження за розвитком учнів в ході навчально-виховного процесу, динамічне, комплексне, всестороннє і цілісне вивчення дитини розглядається як основа психологічного супроводу навчального процесу. Головне завдання психологічної  підтримки дитини – допомогти пізнати самого себе, сприяти саморозвитку, збереженню психологічного здоров’я, покращення навчальної мотивації, уваги, пам’яті, мислення.

Свою роботу практичний психолог, соціальний педагог закладу  здійснюється відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України, за річним та щомісячним планом роботи  (наказ від 27.08.2000 № 1/9-352  додатки 1-2), на виконання Закону України «Про освіту», Положення про психологічну службу у системі освіти України (наказ Міністерства освіти і науки України від 22 травня 2018 року № 509, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 липня 2018 року за № 885/32337), листа МОНУ від 24.07.2019 № 1/9-477 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України»), відповідно до пункту 2.4 наказу Міністерства освіти і науки України від 08.08.2017 № 1127 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2020 року», Листа МОН України від 02.01.13р. №1/9 – 1 «Про визначення завдань працівників психологічної служби в умовах інклюзивного навчання», Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами. (наказ МОН № 1047 від 02.10.2018 року)  та інших нормативних документів, які охоплюють питання планування роботи психологічної служби.

Проблема, над якою  працює практичний психолог, соціальний педагог: «Формування особистості через психологізацію батьків». Сучасна сім'я розвивається в умовах якісно нової суперечливої  суспільної ситуації. З одного боку, спостерігається поворот суспільства до проблем сім'ї, розробляються і реалізуються комплексні цільові програми із зміцнення та підвищення її значущості у вихованні дітей. З іншого боку, спостерігаються процеси, які призводять до загострення сімейних проблем. Це, перш за все, падіння життєвого рівня більшості сімей, проблеми економічного, а часом і фізичного виживання,  це посилило самоусунення багатьох батьків від вирішення питань виховання і особистісного розвитку дитини.

Психологічний супровід навчального процесу проводиться за різними напрямками: психодіагностична робота за планом та дослідження  проблемних питань; корекційно – розвивальна робота, робота з підлітками із девіантною поведінкою та дітьми, які навчаються в інклюзивних класах; профілактична робота спрямована  на охорону психічного здоров’я, попередження неблагополуччя у розвитку особистості, виникнення конфліктів та проблем у міжособистісних стосунках, запобігання створення конфліктних ситуацій у освітньому процесі,  булінгу та кібербулінгу; профорієнтація старшокласників, індивідуальні та групові консультації, психологічна просвіта вчителів, учнів  та батьків.

Результати моніторингу адаптації учнів 1, 5, 10 класів до навчання в школі вказують на середній рівень соціальної адаптації учнів 5 і 10 класів та неконструктивну самооцінку підлітків. Першокласники встигають адаптуватися за І семестр завдяки систематичній роботі із учнями, батьками та вчителями.  

Так, за результатами вивчення процесу адаптації першокласників до школи («Опитувальник для визначення рівня адаптації дитини до школи») Л.Ковальова, Н.Тарасенко), Методика  «Будиночки» (О.Орєхова), Проективна методика «Малюнок сім’ї»)  за 1-й семестр 90% дітей встигають адаптуватися і позитивно ставляться до школи, у 10% дітей процес адаптації затягується.

Ситуацію у колективах п’ятих класів допомагають зрозуміти соціометричні дослідження та аналіз соціально – психологічної адаптованості (Методика Фурмана «Діагностика особистісної адаптації школярів», Проективна методика «Дерево».), які показали, що 68% учнів п’ятих класів адаптовані до школи, а 32% - складають “групу ризику” учнів, що можуть бути неадаптованими до школи.

Тому першокласники і п’ятикласники особливо потребують допомоги і підтримки у становленні особистості і налагодження позитивних стосунків між собою.

Певні зміни, що відбуваються у юнацькому віці, впливають на самооцінку та психологічний комфорт старшокласників з учнями 10 класу проведено наступні дослідження: Методика дослідження соціальної адаптованості, Методика «Ціннісні орієнтири молоді».

З метою виявлення дітей «групи ризику» серед учнів 7, 9  класів проведено опитування за наступними методиками: Методика первинної діагностики та виявлення дітей «групи  ризику» (М.І.Рожков, М.А.Ковальчук), Методика «Шкала тривожності» (Тейлора).

Здійснено діагностика  професійних нахилів та інтересів  здобувачів освіти за методикою  ДДО (за Є.Клімовим) серед учнів 9 та 11  класів.  Серед дівчат 9-х класів  найбільш вираженим є тип людина-природа (28%), серед хлопців людина-техніка (22%). Найвираженішим типом в цілому по всьому 9-х класах є  людина-природа (38%). 11 клас - серед дівчат найбільш вираженим є типи людина-художній образ та людина-людина (по 22%), серед хлопців людина-техніка (24%).

Щорічно здійснюється моніторинг щодо обізнаності дітей та підлітків з питань ВІЛ/СНІДу та      стану вживання учнівською молоддю наркогенних речовин, тютюну та алкоголю.

Проведено дослідження стану психологічного мікроклімату в інклюзивних класах. Проведено анкетування в 5-х та 6 класах «Моє ставлення до дітей з особливими потребами»

87 % дітей знають хто такі ООП, з них 33 % ставляться до них добре, 67% їх шкода; 81 % опитуваних вважають, що дітям з ООПкраще навчтися в спеціальній школі; 74 % добре би  поставилися до того, щоб дитина з ООП була їх однокласником, другом; 63 % опитуваних вважають, що потрібно у нашій школі створити окрему спільноту для дітей з обмеженими можливостями.

Проводиться консультування з підлітками щодо виявлення проблем в сім’ї та школі, які можуть формувати девіації  у  поведінці, міжособистісні, шкільні, самооціночні  проблеми учнів.

Робота по профілактиці правопорушень здійснювалася за комплексною програмою профілактики злочинності і проводилася у тісній співпраці практичного психолога та класних керівників.    Просвітницька робота ведеться практичним психологом, соціальним педагогом із різним контингентом слухачів (учні, вчителі, батьки). Круглий стіл «Психологічна підтримка в умовах війни»,  психолого-педагогічний консиліум «Результати адаптації учнів 5 класу до нових умов навчання»; психолого-педагогічний семінар «Професійне здоров'я педагога, як ресурс професійно-особистісного розвитку», психологічна просвіта педагогічного колек­тиву й батьків щодо особливостей вихован­ня дітей та поширення насильства серед підлітків; психоедукаційні заняття «Стресостійкість: управління стресом в умовах сучасності», круглий стіл “Особливості розвитку дітей з розладами аутичного спектра”.

З метою формування навичок здорового способу життя, профілактики шкідливих звичок, розширення знань учнів щодо збереження здоров’я організовано перегляд відеоматеріалів та презентацій.

Для профілактики насилля в учнівському середовищі проведено ряд заходів. Декада «16 днів проти насильства»: години спілкування, відео лекторії Тренінги-диспути «Булінг це… Види та способи його недопущення»;  Перегляд відео-презентацій, відеороликів «Толерантність. Толерантне спілкування», «Дружба – це…», «Я вмію дружити», «Ми дружній клас»; тренінгове заняття «Торгівля людьми – сучасний прояв рабства»; гра «Рожеві окуляри».

Проведено виховні години та години спілкування на теми: «Безпечний інтернет: правила поведінки», «Щастя людське», «Коли межу дозволеного переступає підліток», «Ідеальний друг. Правила дружби», « Я і моє здоров’я», «Як побороти стрес і депресію»… Семінар-практикум «Техніка релаксації Джейкобсона – зняття стресу та розслаблення», навчання технікам дихання та розслаблення, зняття емоційного напруження.

         З 12.12.2022р. по 25.01.2023р. в Чернівецькій області проводився ІІ етап Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології в новій школі». Боднар Л.І. здобула І місце  в цьому конкурсі у категорії «Соціальні педагоги з програмою «Школа юних волонтерів: знаю, дотримуюсь, допомагаю».

 

2. Система оцінювання здобувачів освіти

Головна мета закладу освіти на сучасному етапі - створення умов для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України, формування покоління, здатного навчатися упродовж життя. Тому завданнями закладу є підготовка дітей до систематичного та цілеспрямованого навчання, формування позитивної мотивації навчання, забезпечення моральної, духовної зрілості особистості.

Критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти в Оршовецькому закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів визначались на основі положень відповідних наказів МОН України щодо оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти.

У закладі наявна відкрита і прозора, зрозуміла для здобувачів світи система оцінювання їхніх навчальних досягнень. Здобувачі освіти мали змогу ознайомитися з критеріями оцінювання на інформаційних стендах у кабінетах. Кожен учитель перед вивченням нової теми чи перед виконанням певних видів робіт пояснює учням за якими критеріями оцінюватиме їх. Вимоги до обов’язкових результатів навчання визначались з урахуванням компетентністного підходу до навчання, в основу якого покладено ключові компетентності. Більшість педагогів застосовують систему оцінювання, спрямовану на формування відповідальності учнів за результат своєї навчальної діяльності.

У Оршовецькому закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів головною умовою ефективного навчання є не сам процес передачі знань від вчителя до учнів, а навчання дітей прийомам самоконтролю та самонавчання.

Система контролю та оцінювання навчальної діяльності учнівне обмежувалась вузькою метою-перевіркою засвоєння знань та вироблення умінь і навичок. Вчителі-предметники розвивали в учнів уміння перевіряти та контролювати себе, вчили критично оцінювати свою діяльність, встановлювати помилки та знаходити шляхи їх усунення.

Контроль та самооцінка результатів навчання є обов’язковими компонентами процесу навчання. А сутність перевірки результатів навчання це виявлення рівня засвоєння знань учнями, які відповідають державному стандарту.

Більшість  здобувачів освіти (95% опитаних) отримують інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень від педагогічних працівників, як правило, на початку навчального року, семестру та під час вивчення тем.

Переважна більшість батьків (67%) відповідно до результатів анкетування, володіють інформацією про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень їхніх дітей.

Результати спостережень за проведеними навчальними заняттями дають підставу стверджувати, що педагоги закладу освіти відслідковують індивідуальний поступ шляхом впровадження формувального оцінювання прогресу учнів.

Близько 89% опитаних учнів та їхніх батьків вказали, що вчителі справедливо оцінюють навчальні досягнення здобувачів освіти.

У закладі проводиться всебічний аналіз тенденцій щодо динаміки навчальних досягнень учнів на основі моніторингу, результати якого розглядаються на засіданнях педагогічної ради та є основою для прийняття управлінських рішень щодо подолання проблем і негативних тенденцій.

Усі педагоги 1-5 класів використовують формувальне оцінювання та більшість педагогів 6-11 класів використовують елементи формувального оцінювання під час проведення навчальних занять. Найчастіше практикуються уточнюючі запитання учнів під час анкетування.

Майже 71% учнів під час анкетування відповіли, що вони відповідально ставляться до навчання, усвідомлюють його важливість для подальшого життя. Вчителі надають учням необхідну допомогу в навчальній діяльності у різноманітних формах (консультації, індивідуальні завдання та ін.).

У закладі освіти систематично проводиться моніторинг результатів навчання здобувачів освіти з усіх предметів інваріантного складника. За результатами моніторингових досліджень здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти, приймаються рішення щодо їх коригування.

У закладі внутрішкільний моніторинг здійснюється на основі створення обстановки доброзичливості, довіри, поваги до особистості, неможливості використання результатів досліджень для застосування будь-яких репресивних дій до учасників освітнього процесу; об’єктивності (уникнення суб’єктивних оцінок, створення рівних умов для всіх учасників освітнього процесу); системності (комплексний підхід до вивчення різних аспектів життя закладу, опрацювання та аналізу результатів досліджень); валідності (відповідність пропонованих контрольних завдань змісту навчальної програми, чіткість критеріїв виміру і оцінки, дотримання визначених процедур проведення та опрацювання результатів); надійність результатів, що означає можливість підтвердження позитивних і негативних результатів різними способами контролю, шляхом повторного контролю, який проводять інші особи; врахування психолого – педагогічних особливостей шляхом диференціації контрольних та діагностичних завдань; рефлексії, що проявляється в аналізі та оцінці отриманих результатів на всіх рівнях управління, здійсненні самоаналізу і самооцінки.

Моніторинг у закладі здійснюється на підставі аналізу рівня навченості учнів школи за результатами у І, ІІ семестрах та за рік для учнів початкової, основної та старшої школи. Це проводиться один раз на семестр у січні і червні на педагогічній нараді та засіданнях МО.

У Оршовецькому закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів створена власна, відкрита, прозора і зрозуміла для здобувачів освіти система оцінювання їх навчальних досягнень. Підсумки моніторингу узагальнюються у схемах, діаграмах. Постійно аналізуються чинники впливу на результативність навчального процесу, підтримується висока мотивація навчання. Зусилля колективу спрямовані на створення соціально-психологічних умов для саморозвитку та самореалізації учнів і педагогів.

Відповідно до нормативних документів, рішень педагогічної ради досягнення учнів 1-4 класів оцінювались вербально, 5 – рівнево та здійснювалось формувальне оцінювання. Всі учні засвоїли навчальні програми та атестовані.

5-А клас

Адміністрацією закладу зроблено моніторинг навчальних досягнень учнів

5-9 класів:

 

 

Фото без опису

 

Середній бал по класу 8,3

 

 

 

5-Б клас

Фото без опису

 

Середній бал по класу 9,9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 клас

 

 

Фото без опису

 

 

Середній бал по класу 8,3    (2021/2022н.р. – 8,3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 клас

 

 

Фото без опису

 

 

 

 

Середній бал по класу 7,7     (2021/2022н.р. – 8,3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8-А клас

 

 

 

Фото без опису

 

 

Середній бал по класу 9,1       (2021/2022н.р. – 9,5)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8-Б клас

 

 

 

 

Фото без опису

 

 

 

Середній бал по класу 5,7             (2021/2022н.р. – 6,2)

 

 

 

 

9-А клас

 

 

Фото без опису

 

 

 

Середній бал по класу 7,6     (2021/2022н.р. – 7,0)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9-б клас

 

Фото без опису

 

 

Середній бал по класу 7,9     (2021/2022н.р. – 7,0)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 клас

 

 

Фото без опису

 

Середній бал по класу 6,8    (2021/2022н.р. – 6,4)

 

 

 

 

 

11 клас

 

Фото без опису

 

Середній бал по класу 7,6     (2021/2022н.р. – 6,6)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За результатами моніторингу розробляються рекомендації щодо планування і корекції роботи. А саме: це виявлення і аналіз чинників, що впливають на рівень успішності учнів, виявлення обдарованих дітей і підтримка їх інтелектуального розвитку, планування і проведення додаткових занять з учнями, які потребують педагогічної допомоги, диференційованому підходу до учнів, впровадження в роботу інтерактивних методів, активізація роботи психологічної служби, нагромадження даних для порівняльного аналізу діяльності учнів та класних колективів, прогнозування на основі отриманих даних тенденцій розвитку навчального закладу. Згодом, відповідно, відбувається перевірка виконаних рекомендацій та рішень.

Таким чином, за допомогою внутрішнього моніторингу забезпечується мобільний зворотній зв'язок у навчанні, який дозволяє виявити ступінь збігу реально здійсненої дії та запланованої, дає змогу вчителю вчасно проводити корекцію освітньої діяльності.

У закладі впроваджується система формувального оцінювання, яке передбачає відстежування особистісного розвитку учнів та хід набуття ними навчального досвіду і компетентностей. Через систему формувального оцінювання вчителі закладу виявляють прогалини у змісті навчального матеріалу, який засвоїли учні, визначають рівень індивідуальних досягнень кожного учня, використовують одиничні завдання, нестандартизовані за змістом, процедурою і способами перевірки. Так на уроках математики, фізики та хімії вчителі використовують опитування, під час якого в кінці уроку учні дають відповіді на запитання, що на уроці було найбільш зрозумілим та що взагалі залишилось незрозумілим. Такі запитання дають можливість вчителю спланувати індивідуальну роботу з учнями по усуненню прогалин у їх знаннях. На уроках історії, біології, української мови та літератури вчителі використовують техніки «Асоціативний кущ», «Мікрофон», «Сенкан» та розв’язування кросвордів. Використання таких технік забезпечує зворотній зв'язок "учитель-учень", вчитель виявляє потреби учнів та спонукає їх до самоповаги і співробітництва, спостерігає за процесом навчання, розвиває самооцінку учнів.

Вчителі під час формувального оцінювання розвивають культуру спільного обговорення в класі, навички критичного і творчого мислення учнів, а також створюють середовище, що заохочує учня запитати. Формувальне оцінювання - шлях до успішного навчання. Учителі-предметники приділяють велику увагу формуванню в учнів позитивної самооцінки, бажання навчатися. Під час навчального процесу вчителі не дають учням зневіритись у своїх силах, заохочують учнів максимально проявляти свою ініціативу, самостійно думати і працювати. Для цього створюють проблемні ситуації на уроках. Тому, що там де немає вибору, немає мислення. Вчителі звертають увагу на те, щоб учні не боялись припуститись помилки. Адже на помилках вчиться. З цією метою вчителі використовують нестандартні типи уроків, де учні залучаються в колективні форми навчання, використовуються різні інтерактивні технології, творчі завдання, створюють ігрові ситуації, мультимедійні презентації, навчальні екскурсії. Все це робиться з метою викликати в учнів зацікавленість до предмету, до теми.

Вчителі намагаються утвердити в свідомості учнів оцінку не як фіксатор невдачі, а як умовну позначку його досягнень, як стимул до творчої діяльності.

Узакладі проводиться робота із вивчення та впровадження інноваційних технологій навчання.

Навчальні плани і програми за 2022/2023 навчальний рік з усіх предметів інваріантної частини навчального плану виконано в повному обсязі, з варіативної частини не виконано навчальні плани з факультативних та індивідуальних занять. З  предметів навчання грамоти, математика, ЯДС, фізична культура у 1 класі; українська мова, читання, математика, ЯДС, фізична культура у 2 класі; українська мова, літературне читання, математика, ЯДС, фізична культура у 3 класі;  українська мова, літературне читання, математика, ЯДС, фізична культура у 4-А класі; ;  українська мова, літературне читання, математика, ЯДС, фізична культура у 4-Б класі; математика, українська мова, «Досліджуємо історію  і суспільство» у 5-А класі; математика, українська мова, фізична культура,  «Досліджуємо історію  і суспільство» у 5-Б класі; математика, біологія, фізична культура у 6 класі; українська мова у 7 класі; англійська мова у 8-А класі; історія України у 9-А класі;  історія України, інформатика у 9-Б класі;  українська мова у 11 класі   програми виконано за рахунок навчальних екскурсій.

 

 

3. Педагогічна діяльність працівників закладу

Педагоги використовують освітні технології, спрямовані на оволодіння здобувачами освіти ключовими компетентностями та наскрізними уміннями. В разі необхідності визначається індивідуальний зміст вивчення навчальних дисциплін, ставляться власні цілі у вивченні конкретної теми, обираються оптимальні форми та темпи навчання. Переважна більшість педагогічних працівників створюють та використовують під час роботи власні напрацювання.

Відповідно до освітніх програм, річного плану роботи закладу на 2022/2023 навчальний рік, внутрішньої системи забезпечення якості освіти, адміністрацією закладу спільно із головами методичних об'єднань здійснюється контроль за виконанням навчальних планів і програм.

В основу аналізу стану виконання навчальних програм та навчальних планів покладені такі документи:

- інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення навчальних дисциплін у 2022/2023 навчального року;

- Інструкція з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх начальних закладів (наказ МОНУ № 496 від 03.06.2008р.);

- Методичні рекомендації щодо заповнення Класного журналу учнів початкових класів Нової української школи (наказ МОНУ №1146 від 16.09.2020р.);

- навчальні програми;

- календарні плани вчителів-предметників;

- класні журнали;

- узагальнена звітна інформація вчителів.

Під час календарного планування уроків педагоги самостійно визначають кількість годин на вивчення тієї чи іншої теми, змінюють порядок їх вивчення відповідно до освітніх потреб учнів. При розробленні календарно-тематичного планування використовують такі ресурси: взірці, що пропонуються:

- фахові видання - 57%,

- рекомендації МОН - 87%,

- розробки з блогів та інтернет сайтів - 43%,

- власний досвід - 30%,

- досвід запозичений в колег – 30 %;

- спільна робота з колегами  17%.

Особлива увага у підвищення фахової майстерності надається самоосвітній роботі учителя через участь у різноманітних семінарах, вебінарах, науково- практичних конференціях, майстер-класах, тренінгах на рівні закладу, методичних та освітніх установ району, ІППОЧО та на електронних сайтах «Всеосвіта», «На урок», «Prometheus» та інших.

В 2022/2023 навчальному році педагогічний колектив закладу  продовжив працювати над реалізацією науково-методичної теми «Від сучасних технологій освіти через педагогічну майстерність учителя до формування особистості учня  та підготовки його до життя в сучасних умовах».

Методична робота була організована згідно структури: педагогічна рада, методична рада, методичні об'єднання вчителів, Школа молодого вчителя, Школа педагогічної майстерності, семінари: проблемні, психолого-педагогічні, нетрадиційні форми методичної роботи, організація і проведення предметних тижнів, проведення заходів спрямованих на вдосконалення освітнього процесу, підвищення загальноосвітнього рівня школярів, організація роботи з обдарованими дітьми, організація роботи з учнями, схильними до правопорушень, самоосвіта та інші.

          У закладі функціонує 5  методичних об’єднань

Назва методичного об’єднання 

ПІБ керівника методичного об’єднання

Тема, над якою працюють учасники методичного об’єднання

Методичне об’єднання вчителів початкових класів

Плешко Тетяна Іванівна

«Розвиток інтелектуально – творчих здібностей учнів на уроках».

Методичне об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу

Биліна Надія Еммануїлівна

«Компетентний учитель-компетентний учень»

Методичне об’єднання вчителів природничо-математичного циклу

Шапка Марина Іванівна

«Шляхи підвищення дидактичної компетентності вчителя як умова забезпечення якісної освіти»

 

Методичне об’єднання вчителів художньо-естетичного циклу

Савка Надія Юліанівна

«Професіоналізм вчителя на шляху формування і розвитку компетентностей особистості»

Методичне об’єднання класнихкерівників

Плешко Олеся Вікторівна

«Сучасні виховні технології у системі роботи класних керівників»

В закладі на належному рівні організована робота з молодими вчителями (наказ по Оршовецькому ЗЗСО І-ІІІ ступенів від 06.09.2022р. №196-о «Про організацію роботи з молодими та малодосвідченими вчителями»).

Наказом від 12.09.2022р. №204-о в закладі створено професійну спільноту педагогічних працівників 5 класів НУШ. Протягом року було проведено 6 засідань, на яких опрацьовувалися наступні питання:

  • Основні ідеї НУШ у базовій середній освіті;
  • Готовність вчителів до роботи в умовах НУШ;
  • Обговорення системи оцінювання учнів 5 класів;
  • Організація спостереження за сформованістю характеристик навчальної діяльності учнів;
  • Адаптація учнів 5-х класів;
  • Інтеграція як шлях до цілісного сприйняття навколишнього світу в умовах НУШ базової середньої освіти;
  • Інноваційні технології та методи: доцільність та практичне застосування в освітньому процесі 5 класу;
  • Проєктна діяльність учнів 5 класів: формування початкових вмінь та навичок та інші.

Вчителі нашого закладу проводять відкриті уроки

ПРЕДМЕТ

КЛАС

ТЕМА   УРОКУ

ДАТА
ПРОВЕДЕННЯ

ХТО

ПРОВОДИТЬ

1

Англійська мова

5-Б

Харчування. Страви різних країн.

03.11.2022

Шапка С.М.

2

Англійська мова

2

Мої друзі. Почуття та емоції.

02.11.2022

Никифорук Л.І.

3

Я досліджую світ

1

 «Чому ввічливі слова називають чарівними?»

11.11.2022

Гоголь Г.Е.

4

Фізична культура

4-Б

«Організаційні вправи, загальнорозвивальні вправи. Елементи акробатики: два перекиди вперед, злито. Рухлива гра «Наступ»

2023р.

Гарас Н.П.

5

Літературне читання

4-А

Веселе слово. Д.Білоус «Колядник»

17.12.2022

Кибич С.Д.

6

Українська мова

2

«Розрізняю пряме і переносне значення прикметників»

15.02.2023

Плешко Т.І.

7

Історія України

7

«Князь Данило Галицький»

21.02.2023

Даскалюк Р.Д.

8

Музичне мистецтво

3

«Магія театру – мюзикл»

07.04.2023

Руснак А.Ю.

9

Я досліджую світ

3

«Охорона рослин»

11.04.2023

Тулівська М.В.

10

Зарубіжна література

9-Б

Генрік Ібсен

 «Ляльковий дім»

Квітень, 2023

Савка В.М

 

Одним із засобів стимулювання роботи вчителя є атестація. Організована робота атестаційної комісії. Згідно плану роботи проведено чотири засідання.

У 2022/2023 навчальному році атестується 6 педагогів: Боднар Людмила Іллівна, Плешко Тетяна Іванівна, Руснак Аліна Юріївна, Стадник Оксана Костянтинівна, Стус Інна Іванівна, Тулівська Мирослава Василівна.

Вивчення стану викладання окремих предметів здійснювалося згідно з  перспективним планом. У 2022/2023 навчальному році було вивчено стан викладання біології, основ здоров’я,  української мови у початкових класах, української мови та літератури  у старших класах.

У 2022/2023 навчальному році було проведено такі предметні та методичні тижні:

  • «На допомогу молодому вчителю» (наказ від 25.09.2022р. «216-о, Мельничук С.І);
  • трудового навчання (наказ від 19.09.2022р. «213-о, Савка Н.Ю., Копаніцький С.М.);
  • англійської мови (наказ від 24.10.2022р. «231-о, Никифорук Л.І., Шапка С.М.);
  • біології (наказ від 07.11.2022р. «248-о, Бордун І.І.);
  • Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності (наказ від 24.10.2022р. «272-о, Плешко О.В.);
  • фізики (наказ від 28.11.2022р. «267-о, Шапка М.І.);
  • Тиждень дітей з особливими освітніми потребами (наказ від 25.11.2022р. «264-о, Стадник О.К., Николайчук Н.М., Кий М.В.);
  • психології (наказ від 12.12.2022р. «276-о, Боднар Л.І.);
  • музичного мистецтва (наказ від 23.01.2023р. «22-о, Руснак А.Ю.);
  • Тиждень кібербезпеки (наказ від 31.01.2023р. «96-о, Стефюк О.В., Бордун І.І.);
  • початкових класів (наказ від 06.02.2023р. «100-о, Плешко Т.І.);
  • історії (наказ від 13.02.2023р. «105-о, Даскалюк Р.Д., Стус І.І.);
  • української мови та літератури (наказ від 27.02.2023р. «116-о, Лемко І.П.);
  • математики (наказ від 06.03.2023р. «126-о, Стефюк М.І.);
  • Тиждень духовності (наказ від 28.03.2023р. «138-о, Бордун І.І.);
  • хімії (наказ від 28.04.2023р. «166-о, Плешко О.В.).

Результативність участі учнів Оршовецького ЗЗСО І-ІІІ ступенів у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з основ наук у 2022/2023 навчальному році:

 

Результати проведення

ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін

в 2022/2023н.р.

 

№ з/п

Предмет

Клас

ПІП учня

ПІП учителя

Місце

1

Зарубіжна література

8-А

Брешук Вікторія Валентинівна

Селіванова Валентина Миколаївна

ІІІ

2

Історія

9-Б

Петрова Анастасія Артурівна

Даскалюк Руслана Давидівна

ІІІ

3

Математика

7

Михайлюк Анатолій Анатолійович

Стефюк Мар’яна Ігорівна

ІІІ

4

 Англійська мова

9-Б

Веренько Ірина Андріївна

Никифорук Леся Іванівна

ІІІ

5

Інформаційні технології

8-А

Брешук Вікторія Валентинівна

Стефюк Олександр Володимирович

ІІІ

6

Інформаційні технології

9-Б

Павловська Катерина Андріївна

Стефюк Олександр Володимирович

І

7

Інформаційні технології

11

Кузьмін Михайло Михайлович

Стефюк Олександр Володимирович

ІІІ

8

Українська мова і література

8-А

Брешук Вікторія Валентинівна

Биліна Надія Еммануїлівна

ІІ

9

Трудове навчання

8-A

Киюк Артем Сергійович

Копаніцький Степан Михайлович

І

10

Біологія

8-A

Семанюк Софія Павлівна

Бордун Інна Іванівна

ІІ

 

Також учні закладу брали участь у олімпіадах на платформі «На урок» та «Всеосвіта».

Педагогічний колектив бере участь в науково-дослідницькій роботі. Вчитель зарубіжної літератури Савка Віта Миколаївна схвалила для використання Програму факультативного курсу «Теорія і практика підготовки творчих учнівських робіт різних жанрів» (для 7-8-их класів).

У 2022/2023 навчальному році у Оршовецькому ЗЗСО І-ІІІ ступенів 3 дітей навчалося на інклюзивному навчанні. У цьому навчальному році було створено три інклюзивні класи (1, 4-Б, 5-А ). Діти з ООП засвоюють програму, складену на основі спеціальних програм.  У закладі працює три асистенти вчителя.

На засіданні педагогічної ради від 30.08.2019 р.(протокол №1) затверджено Положення про академічну доброчесність, в якому прописано види порушень академічної доброчесності та відповідальність за них. Педагоги закладу діють на засадах академічної доброчесності, вказують джерела, літературу, автора, запобігають списуванню. У закладі регулярно проводяться бесіди із здобувачами освіти про важливість дотримання принципів академічної доброчесності: неприпустимість списування та плагіату, необхідності вказувати джерела інформації, які використовуються. Класні керівники провели в кожному класі бесіди, з метою ознайомлення здобувачів освіти з основами авторського права. У кожному класі сформовано кодекси честі.

 

4. Управлінські процеси закладу освіти

 

У грудні 2022р. заклад освіти взяв участь у тестуванні системи
EvaluEd (інформаційно-аналітична система для зовнішнього оцінювання та самооцінювання освітніх і управлінських процесів у закладах загальної середньої освіти та проведення сертифікації педагогічних працівників) за напрямком «Управлінські процеси закладу освіти».

У Оршовецькому закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів розроблена Стратегія розвитку закладу освіти, яка відповідає особливостям і умовам його діяльності. Стратегія розвитку погоджена з Неполоковецькою селищною радою. В Стратегії розвитку прописана місія, візія та основні стратегічні завдання розвитку закладу освіти  на 2020-2025 роки.

Річний план роботи закладу реалізує стратегію його розвитку, враховує освітні програми та розробляється в співпраці керівництва закладу освіти та педагогічних працівників. Учасники освітнього процесу залучаються до розроблення річного плану роботи закладу освіти, інших документів. Учасники освітнього процесу залучаються до самооцінювання якості освітньої діяльності через процедури само оцінювання, про що видано наказ по закладу освіти в травні. Проведено опитування всіх учасників освітнього процесу, на основі якого визначенні пріоритетні завдання на 2022/2023 навчальний рік.

Керівництво закладу освіти вживає заходи для створення належних умов діяльності закладу, вивчає стан матеріально-технічної бази (розділ Стратегії «Фінансово-господарський аспект»). Всі учасники освітнього процесу задоволені загальним психологічним кліматом у закладі освіти і діями керівництва щодо формування відносин довіри та конструктивної співпраці між ними, вчасно розглядає звернення учасників освітнього процесу та вживає відповідних заходів реагування. У Оршовецькому закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів забезпечується змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів. Постійно оновлюється інформація про заклад на сайті засновника та в соціальних мережах (сторінка на facebook). Кадровий склад педагогічних працівників складає 29 педагогів. Заклад освіти укомплектований кадровим складом, вакансій немає. Всі педагогічні працівники, працюють за фахом. Для матеріального та морального заохочення педагогічних працівників та з метою підвищення якості освітньої діяльності, профспілковий комітет надає рекомендації щодо стимулюючих виплат учасникам освітнього процесу. Проведені результати опитування свідчать про те що є сформована активна група працівників, яка готова працювати в період змін і формувати сучасну модель закладу.

Колектив Оршовецького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів ставить перед собою завдання на 2023/2024 навчальний рік:

1. Підвищувати якість освітніх послуг і забезпечувати довіру до результатів навчання.

2. Створювати умови навчання та праці, які забезпечують партнерство учасників освітнього процесу.

3. Отримувати постійний зворотній зв’язок від учасників освітнього процесу щодо якості освіти, відзначати успішні практики та вчасно реагувати на виявлені проблеми.

4.Приймати обґрунтовані управлінські рішення, які спрямовані на підвищення якості освіти та освітньої діяльності.

5.Постійно вдосконалювати освітнє середовище, систему оцінювання учнів, педагогічну діяльність, управлінські процеси закладу освіти.

6.Забезпечити прозорість діяльності закладу освіти і готовність до змін в інтересах учасників освітнього процесу.